سالمندان سرشار از تجارب ارزشمند هستند

استاندار اصفهان گفت: برخی فکر می‌کنند افرادی که به سن پیری و سالمندی قدم می‌گذارند، باید از صحنه خارج شوند در صورتی که در این سن فرد سرشار از تجارب ارزشمند دوران جوانی است و باید از این تجارب به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

به کزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی شامگاه امشب (سه شنبه) در آیین بزرگداشت روز جهانی سالمند، با تبریک روز جهانی سالمند، اظهار کرد: جامعه ما در حال حرکت به سمت پیری است و پیری و سالمندی آغاز یک زندگی جدید است.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند افرادی که به سن پیری و سالمندی قدم می‌گذارند، باید از صحنه خارج شوند، افزود: در صورتی که در این سن فرد سرشار از تجارب دوران جوانی است و باید از این تجارب به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیری با وجود تمام مشکلاتش فرصتی برای استفاده از اندوخته‌هاست، تصریح کرد: در کنار این پیر شدن جامعه به سمت صنعتی شدن می‌رود و وضعیت خانواده‌های امروزی در ارتباط با سالمندان با حداقل ۵۰ سال پیش به شدت متفاوت شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه وظایف ما ایجاد خانه‌های سالمندی حتی برای دوران سلامتی است، افزود: این راهی است که همه دنیا رفته‌اند و ما هم چه بخواهیم و چه نخواهیم در این وادی قدم خواهیم گذاشت و باید از امروز آینده را پیش‌بینی کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: معتقدم چنین فضاهایی که در حمایت و تکریم سالمندان است باید تکمیل و تجهیز شود همچنین ایجاد تعداد دیگری از چنین مکانی باید در دستور کار خیرین و مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در همه زمینه‌ها افتخار ایجاد کرده است، اظهار کرد: مردم این استان با داشتن قریب به ۲۴ هزار شهید، جانباز و ایثارگرچه در دوران انقلاب و چه بعد از آن صحنه‌های زیبای بسیاری از مهربانی خود را ثبت کرده اند.

استاندار اصفهان با ابراز خرسندی از نائل شدن به افتخار خدمت‌گذاری برای این مردم، گفت: حتی در سیل اخیر هم مردم اصفهان مهربانی و توانمندی خود را دریغ نکردند و امروز که مسیر خدمت گذاری آماده است باید در این راه قدم برداشت و مردم و خیران این استان می‌دانند وقتی شادی خود را تقسیم می‌کنند خداوند نگاه رحمت و برکت خود را به آنها بیشتر می‌کند.

کد خبر 391720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.