نظر احمدی‌نژاد درباره سردار سلیمانی و خاتمی

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

احمدی نژاد: درباره آمریکا فوت کوزه‌گری را بلدم اما نمی‌گویم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران در گفت و گو با آرش عزیزی خبرنگار ارشد ایندیپندنت پیرامون مذاکره با آمریکا گفت: «من اگر مسئولیتی به عهده‌ام بود، راه کار را بلد بودم به گونه‌ای که هیچ ملتی آسیب نبیند، ‌ملت ایران هم به حقوق خود برسد و صلح و امنیت در جهان مستقر شود». ‌سپس با خنده اضافه می‌کند: «من گفتم که راه‌هایی بلد بودم که انجام دهم، اما این‌ها فوت کوزه‌گری است، نمی‌توانم به شما بگویم». وی راجع به جناح‌های سیاسی امروز ایران  می‌گوید: «انسانی که در ذهن من است انسان بی‌نهایت است و اصلا قابل محصور کردن در این جناح و آن گروه نیست. البته من با همه دوستم و با کسی دشمنی و ضدیت ندارم. با هیچ جناح و اسمی. البته بعضی عملکردها را قبول ندارم و با آن‌ها مخالفت می‌کنم. به شدت هم مخالفت می‌کنم اما معنی‌اش دشمنی با آن شخص نیست. من می‌گویم زورگویی بد است، ظلم بد است، حق مردم را تضییع کردن بد است. مهم نیست چه کسی انجام می‌دهد. کسی این‌جا مصونیت ندارد». احمدی نژاد پیرامون مخالفتش با حصر میرحسین موسوی وممنوع التصویر بودن محمد خاتمی و بازداشتهای سال ۸۸ خاطرنشان کرد: «من با کل زندان‌ها مخالفم. با حصر و محدود کردن انسان‌ها مخالفم. زندان فیزیکی داریم اما زندان اندیشه و عاطفه و اراده‌ها هم هست. باید کاری کنیم که مناسبات به شکل دیگری تنظیم شوند. مبانی‌ای که در ۴۰۰ سال اخیر گذاشته شده و تمام حکومت‌ها از آمریکا تا گامبیا بر اساس آن‌ها شکل گرفتند بر اساس ثروت و قدرت هستند و نه بر اساس انسانیت».

توضیح نماینده خوی درباره خبر جنجالی سرقت از منزلش از تریبون باز مجلس

سید تقی کبیری در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: در پی ماجرای سرقت از منزل بنده در جمعه گذشته متأسفانه از سوی برخی افراد، گروه‌ها و رسانه‌ها با پخش شایعات و اتهامات به فضای بداخلاقی و بی‌اعتمادی دامن زده شد، این اتهامات در قالب سرقت ٤٠٠ میلیون تومان وجه نقد و ٢٥٠ هزار یورو و دلار پخش شد که موجب سوء استفاده برخی رسانه‌های بیگانه شد و بعد از آن هجمه‌ها آغاز شد. وی افزود: بنده از جایگاه فردی که اسناد و مدارکش به سرقت رفته و امنیت روانی و خانواده‌اش متزلزل شده بود، در جایگاه متهم قرار گرفتم. اینجانب این مبالغ اعلامی را در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به شدت تکذیب می‌کنم. کبیری گفت: ضمن تشکر از اقدامات انقلابی و امیدوارکننده نیروی انتظامی و قوه قضائیه، درخواست می‌کنم در همین موضوع هم با قاطعیت ورود کنند و با منِ نماینده یا هر مسئول دیگری اگر تخلفی انجام داده، به شدت برخورد کنند و اگر تخلفی انجام نگرفته در مقابل با عده‌ای که فضای جامعه را خدشه‌دار کرده و مجلس و جایگاه و اعتبار مجلس را زیر سوال برده و شایعات و دروغ و افترا را ترویج کرده و موجبات سوء استفاده بیگانگان را فراهم کرده است، برخورد قاطع داشته باشند. وی در پایان گفت: اسناد و مدارک اینجانب به سرقت رفته اما مراقب باشیم ایمانمان به سرقت نرود.

لاریجانی خطاب به کشورهای اسلامی: وقت آن رسیده که به خودتان بیایید

علی لاریجانی عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب "تا فراموش نکنیم"، با اشاره به طرح معامله قرن تصریح کرد: این طرح به دلیل اینکه بی‌سر و ته بود مورد استقبال قرار نگرفت و در اصطلاح سقط جنین شد؛ اما نباید فراموش کرد که بیان این طرح نشان داد سوءاستفاده کنندگان چه مسائلی را در ذهنشان می‌پرورانند زیرا این طرح مضحک، تجارت با حقوق مردم فلسطین بود. رئیس قوه مقننه با اشاره به مناقشاتی که برخی کشورهای اسلامی به آن دامن می‌زنند، اظهار کرد: این اقدامات برای منحرف کردن اذهان از حرکت‌های رژیم صهیونیستی است تا جایی که متأسفانه برخی از این کشورهای اسلامی در دام این رژیم می‌افتند. وی با بیان اینکه دشمنان اسلام باید پاسخ دهند جنگ‌هایی که در منطقه و حتی علیه مردم ایران به راه‌ انداخته‌اند، چه فایده‌ای داشته است، افزود: همان کسانی که آمریکا را در مسئله هسته‌ای و خروج از برجام تحریک کرده‌اند تصور می‌کردند با بروز تنش در منطقه می‌توانند ظرف مدت چند ماه کشورمان را دچار آسیب کنند. لاریجانی با اشاره به اینکه متجاوزان به یمن باید پاسخ دهند که مسئله و اختلافات داخلی این کشور چه ارتباطی به آن‌ها داشته است، گفت: نتیجه سایش‌هایی که در دنیای اسلام ایجاد می‌شود به نفع اسرائیل است. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: زمانی بیان می‌کردیم که مسئله سوریه باید با گفت‌وگو حل شود اما برخی از کشورهای منطقه راه‌حل نظامی را گزینه نهایی می‌دانستند؛ اکنون همین کشورها در رابطه با یمن راهکار را گفت‌وگو می‌دانند و بر این اساس واسطه معرفی می‌کنند در حالی که نیازی به واسطه نیست و باید اقدام کنند. وی با تأکید بر اینکه اگر امت اسلامی متحد باشند قطعاً قدرت بزرگی را تشکیل خواهند داد، ادامه داد: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای اسلامی به خودشان بیایند و به دنبال وحدت باشند. 

هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آمریکا: آماده هرگونه جنگی هستیم،دیوانگی نکنید

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در سفر اخیر خود به چین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس پیرامون مسائل منطقه خلیج فارس و احتمال جنگ و درگیری در این منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه علاقمند به ایجاد درگیری در این منطقه نیست چراکه کشور ما از همه بیشتر به‌ دنبال صلح و آرامش است و در طول ۳۰۰ سال گذشته هیچ‌گاه ملت ایران چشم طمع به هیچ کشور دیگری نداشته و آغازگر جنگی نبوده است. در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز منافع ما وابستگی زیادی به امنیت این مناطق دارد و برای همین ما مهمترین و قدرتمندترین کشور مسئول ایجاد این امنیت هستیم. در خلیج فارس ما بیش از همه خواهان امنیت هستیم و علاقه‌ای به درگیر شدن در هیچ جنگی نداریم، اما در عین حال، قدرتمندانه در برابر هر نیت و اقدامی که بخواهد امنیت این منطقه را به خطر بیندازد می‌ایستیم. وی با غیرواقعی خواندن تبلیغات آمریکا و دیگر کشورها مبنی بر اینکه این منطقه در آستانه جنگ قرار دارد تاکیپ کرد: دشمنان ما جرئت و جسارت آغاز جنگ را ندارند، چون می‌دانند ضرر آن بیش از منافعش خواهد بود و آن‌ها آسیب‌های جدی خواهند دید. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به موضوع اعزام ناو هواپیمابر آمریکا طی ماه‌های اخیر: آمریکایی‌ها می‌گفتند که ناو هواپیمابر خود را به منطقه اعزام می‌کنند، ولی دیدیم که این ناو از ۴۰۰ کیلومتری سواحل ما جلوتر نیامد و در شمال اقیانوس هند و جنوب دریای عمان متوقف شد.

کد خبر 391712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.