دستگیری ۶۸۷ سارق طی ۴۸ ساعت/ مستمری مددجویان ۲۰٪ افزایش یافت

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از ماه جاری، پنج کشته و مجروح بر اثر واژگونی پراید در اصفهان، مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی، زمان واریز با تاخیر وام ضروری بازنشستگان و محکومیت حسین فریدون به پنج سال حبس قطعی عناوین بسته خبری اجتماعی نهم مهرماه ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح رعد ۲۹ در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۶۸۷ سارق، زورگیر و مالخر دستگیر شدند.

سردار "حسین رحیمی" افزود: با اجرای ۴۰۹ حکم قضائی و هماهنگی دادسراها با ورود به مخفیگاه سارقان و مالخران ۶۸۷ تن از سارقان ، مالخران و زورگیران دستگیر شدند.

وی از شناسایی و کشف ۲۲۸ دستگاه خودور و موتور سیکلت و همچنین شناسایی۹ هزار و ۶۱۲ عدد اموال مسروقه خبر داد و افزود:در این مرحله از طرح رعد ۳۳ باند سرقت منهدم شده و ارزش اموال مسروقه مکشوفه نیز بیش از ۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد مال باختگان شناسایی شدند؛ عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب دستگاه قضا توانسته‌ایم در وقوع جرایم تقریبا جزء استان‌های آخر باشیم.

مرگ ۸ نفر در گیلان بر اثر گازگرفتگی

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون؛ هشت نفر از مشترکان گاز در استان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند که این امر مسئولیت اجتماعی شرکت گاز گیلان در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در جامعه دشوارتر از گذشته می‌سازد.

حسین فریدون به ۵ سال حبس محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: در مورد خود آقای «حسین فریدون»، هفت سال حبسی را که دادگاه بدوی تعیین کرده بود به ۵ سال تقلیل داده است.

 مستمری مددجویان سازمان بهزیستی از این ماه ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: کل مبلغی که توسط این سازمان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار دارای معلول پرداخت شده، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین ۱۷۸ هزار خانوار دارای سرپرست معلول از محل هدفمندی یارانه‌ها برای تمام اعضای خانواده از مستمری بهره‌مند شدند، ضمن اینکه از این ماه از محل درآمدها و اعتبارات سازمان بهزیستی مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

سالمندان ایران به زودی ۲برابر می‌شوند

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۸.۳ درصد جمعیت کشور سالمند هستند و در آینده نزدیک نرخ جمعیت سالمند کشور به ۱۶ درصد می‌رسد.

یک کشته و۴ زخمی براثر واژگونی پراید در اصفهان

سرهنگ "حسین پورقیصری" رئیس پلیس راه استان اصفهان از واژگون شدن یک سواری پراید در محور "کوهپایه-سجزی" و فوت یک نفر و مجروح شدن ۴ سرنشین آن خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری پراید در محور "کوهپایه-سجزی"، بلافاصله گشت پلیس راه "اصفهان-نائین" به محل اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح شدند. علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

افزایش خسارت آتش‌سوزی جنگل‌ها در پی عدم تخصیص بالگرد

سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه خسارت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع طی تابستان امسال نسبت به سال قبل افزایش یافت، گفت: متاسفانه امسال سازمان جنگل‌ها به دلیل عدم تخصیص بالگرد امکان اطفای حریق به‌صورت هوایی را نداشت و به همین دلیل عملیات اطفا در نقاط صعب‌العبور طول می‌کشید.

وی با بیان اینکه طی تابستان امسال ۶۴ فقره‌ آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی کشور به وقوع پیوست که نسبت به سال قبل ۸ درصد در عدد وقوع کاهش داشت، اظهار کرد: در جنگل‌های دست‌کاشت کشور ۶۸ فقره آتش‌سوزی در همین بازه زمانی اتفاق افتاد که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ مورد کاهش در عدد وقوع داشت.

جسد غریق همدانی از رودخانه سیمره ایلام گرفته شد

جسد مرد ۲۲ ساله همدانی که در رودخانه سیمره استان ایلام در حوزه شهرستان چرداول غرق شده بود با تلاش بهمن پرورش غواص کرمانشاهی پس از سه روز از رودخانه گرفته شد. این مرد ۲۲ ساله همدانی روز جمعه پنجم مهرماه جاری در حین تلاش برای نجات برادر ۲۰ ساله خود به دلیل عدم مهارت به فنون شنا در رودخانه سیمره غرق شده و جسد وی به علت شدت جریان آب مفقود شد.

از آنروز تا کنون عملیات امداد و نجات برای یافتن جسد وی ادامه داشت تا اینکه امروز دوشنبه هفتم مهرماه با تلاش غواص خیرکرمانشاهی جسد وی از رودخانه سیمره گرفته شده و به خانواده نگران و داغدارش تحویل داده شد.

غواص کرمانشاهی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: جسد غریق همدانی را پس از یک شبانه روز جستجو در آب‌های خروشان رودخانه سیمره یافتم تا نگرانی و بیقراری خانواده داغدار وی پایان یابد.

زمان واریز با تاخیر مرحله ششم وام ضروری بازنشستگان اعلام شد

مرحله ششم واریز وام ضروری بازنشستگان که قرار بود هفته اول مهر ماه واریز شود با کمی تاخیر واریز خواهد شد.

مرحله ششم وام ضروری بازنشستگان قرار بود هفته اول مهر ماه ۹۸ به حساب متقاضیان واریز شود که تا ۸ مهر ماه این مبلغ به حساب افراد واریز نشده است..یک منبع آگاه دریاین باره گفته است: زمان جدید واریز مرحله ششم وام ضروری بازنشستگان مشخص شده و این وام نهایت تا آخر هفته جاری به حساب متقاضیان واریز خواهد شد. این وام نهایت تا ۱۱ مهر ماه در حساب متقاضیان است.

کد خبر 391698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.