تداوم روند افزایشی شاخص کل بورس امروز ۹ مهرماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند افزایشی به خود گرفته بود در ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه وارد فاز کاهشی شد اما در نهایت با یک‌هزار و ۳۹۸ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سه شنبه _۹ مهرماه_  شاخص بورس تهران با افزایش یک هزار و ۳۹۸ واحدی به عدد ۳۲۶ هزار و ۱۰۴ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با ۶۴۱ واحد افزایش به رقم ۹۶ هزار و ۸۳۸ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۳۵ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۶۸ هزار و ۹۹۵ واحد را ثبت کرد. امروز آیفکس نیز عدد چهار هزار و ۲۹۳ واحد را ثبت کرد.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن هشت میلیارد و ۸۱۹ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۹۶ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از سه هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "اخابر"، "تاپیکو" و "همراه" به ترتیب با ۳۴۵، ۳۰۲ و ۱۶۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "فملی"، "فولاد" و "وامید" به ترتیب با ۳۲۵، ۲۴۰ و ۲۱۸واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

همچنین امروز "وتجارت"، "وبصادر" و "ونوین"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و بانک و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه خوش بینی به عملکرد ماهانه، ورود نقدینگی های جدید، انتظار برای گزارش های شش ماهه مثبت و اخبار مربوط به افزایش سرمایه مهمترین دلایل رشد ادامه دار شاخص هستند.

کد خبر 391688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.