گزارش پاسخگویی آنلاین شهردار اصفهان در سامد

پاسخگویی به شهروندان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که توسط مدیریت شهری اصفهان پیگیری می‌شود در تحقق این امر اقداماتی چون دیدارها و ملاقات‌های مردمی در مناطق مختلف، برنامه‌ رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» و «سلام اصفهان»در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان ظهر امروز  _سه شنبه نهم مهرماه ۹۸_ به دنبال پاسخگویی به شهروندان در دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اصفهان حاضر شد و از طریق شماره تماس ۱۱۱ سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) با مردم ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کرد.

در این برنامه بیش از ۴۱ نفر از شهروندان موفق به طرح مشکلات و پیشنهادات خود با شهردار اصفهان شدند که همزمان با پخش تماس‌های آنها، موضوعات به مدیران مناطق و سازمان‌ها ارجاع شد و مورد پیگیری قرار گرفت تا نتیجه آن به شهروند تماس گیرنده و شهردار اصفهان اطلاع داده شود.

در  ارتباط تلفنی مهمترین سئوالات شهروندان از شهردار اصفهان به شرح زیر بود:

تعیین تکلیف ادامه خط دو مترو از کهندژ تا دانشگاه پیام نور، تعیین تکلیف احداث خیابان محوری اصفهانی و مشکل بوی فاضلاب در منطقه ۱۴، درخواست برای تسهیل در مشارکت در اجرای یک پروژه سرمایه گذاری مشارکتی با شهرداری، ارائه یک ایده و طرح برای مدیریت آب از سوی یکی از نخبگان کشوری ساکن شهرک امیرحمزه.

از دیگر موارد مطرح شده، می‌توان به تعریض خیابان مصلی و بلاتکلیفی در طرح قرار گرفتن یک پلاک مسکونی برای احداث فضای سبز، تغییر کاربری یک منزل مسکونی به آموزشگاه موسیقی در خیابان خاقانی و مشکلات ترافیکی ایجاد شده برای ساکنان محله، از بلاتکلیف خارج شدن خیابان کمکی امام خمینی و تعیین تکلیف اراضی اطراف آن، چرایی حذف خط اتوبوس از کوی سپاهان به سمت هتل پل و میزان امنیت آسانسورهای مترو، دلیل تغییر خط ۳۴ اتوبوسرانی اصفهان که باعث اتلاف وقت و افزایش هزینه مسافران شده است، درخواست برای اصلاح هندسی کوچه باغ نگار در منطقه یک، گلایه از افزایش حشرات و حیوانات موذی در اطراف زاینده رود و همچنین گلایه از تغییر مسیر اتوبوس‌های خط سپاهان شهر به اصفهان اشاره کرد. درخواست برای پیاده روسازی خیابان بعثت، انتقاد از کرایه زیاد اتوبوس‌های خط باقوشخانه تا دولت آباد برای افرادی که در میانه مسیر پیاده می‌شوند نیز از دیگر موارد بود.

استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مردم

«قدرت الله نوروزی»، شهردار اصفهان پس از پاسخگویی به شهروندان به خبرنگار ایمنا گفت: بسیار خوشحالم که امروز در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در اداره کل بازرسی استانداری اصفهان حضور یافتم و در جریان مشکلات و دغدغه‌های تعدادی از شهروندان قرار گرفتم.

وی افزود: در برنامه امروز با بیش از ۴۱ نفر از مردم ارتباط مستقیم برقرار شد تا مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کنند، بعضاً در همین جلسه مسائل توسط مدیران شهرداری سریعا پیگیری و نتیجه به صورت تلفنی به تماس گیرندگان اعلام شد؛ برخی مواردی که نیاز به بررسی بیشتر داشت نیز به شهرداران مناطق یا مدیران مربوطه در شهرداری ارجاع شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تماس‌های تلفنی مردم پیگیری و رسیدگی می‌شود، تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌شود و در اولین فرصت بعد از رسیدگی و رفع مشکل و یا هر اقدام مقتضی دیگر، نتیجه به شهروند تماس گیرنده اطلاع داده خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: گفت و گوی مستقیم با مردم می‌تواند آنها را امیدوار کند و البته می‌توان در لحظه، مسائلی که شاید گرفتار بروکراسی‌های متعدد اداری شده را حل کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به تجربه‌ای که در برقراری این نوع ارتباطات با مردم داریم؛ تماس با سامانه ۱۳۷، حضور در برنامه‌های رادیویی و حضور مستقیم در مناطق ۱۵ گانه و دیدارهای مردمی، بسیار خوب و تاثیر گذار بوده و می‌تواند در راستای رضایتمندی شهروندان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

به گزارش ایمنا، شهردار اصفهان در پایان گفتگوی تلفنی هر شهروند بلافاصله دستور به بررسی درخواست ها قبل از ورود به سیستم اداری، توسط مدیران ذی ربط از طریق تماس مجدد با شهروند را صادر کرد تا درخواست های خارج از روال اداری با حضور میدانی مدیران در مناطق سریعا پیگیری شود.  

کد خبر 391666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.