آموزش شهروندان در زمینه تفکیک زباله و تغییر الگوی مصرف آب

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: تفکیک زباله و تغییر الگوی مصرف آب دو زمینه آموزش شهروندی است.

به گزارش ایمنا، روح الله وجدی هویدا با اشاره به روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های آموزش شهروندی در بخش‌های مختلف از جمله وظایف شهرداری همدان است که برای آشنایی دانش‌آموزان با شغل آتش‌نشانی برنامه‌های گوناگونی تدوین کرده‌ایم.

وی آموزش شهروندی را کلید توسعه شهر برشمرد و گفت: آموزش‌های اولیه امداد و نجات به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. برای رسیدن به یک شهر ایده‌آل باید شهروندان را به خوبی در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی آموزش داد چراکه امروزه آموزش شهروندی یک پدیده کاملاً کاربردی محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: مشخص‌شدن نیازهای جامعه در سطوح و اقشار مختلف، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در بستر شهر و توجه مدیران شهری به سرمایه‌های اجتماعی جامعه و رشد و اعتلای آن از جمله کارکردهای آموزش‌های شهروندی است.

وجدی با بیان اینکه به دنبال گسترش آموزش‌های شهروندی هستیم، گفت: در زمینه‌های مختلف از جمله ضرورت تفکیک زباله به دنبال آموزش مردم هستیم ضمن اینکه افزایش مشارکت شهروندان برای تغییر الگوی مصرف آب نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: آموزش‌های ارائه‌ شده به شهروندان با برنامه‌های منسجم و هماهنگ پیگیری خواهد شد.

کد خبر 391659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.