ادعای رفاقت منصوریان و کمالوند بیرون زمین، جنگ تن به تن داخل گود! + فیلم

در اواسط بازی حذفی پارس جنوبی و ذوب‌آهن رخداد تلخ و ناراحت‌کننده درگیری سرمربیان هر دو تیم حاشیه‌ای بزرگ درون زمین ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید شفاف‌ترین تصویری که هواداران حرفه‌ای فوتبال از درگیری فیزیکی سرمربیان کنار زمین بیاد می‌آورند مربوط به سال ۹۴ باشد که "ژوزه مورینیو" و "آرسن ونگر" سرمربیان وقت چلسی و آرسنال به نوعی دست به یقه شدند و این داستانی عجیب و غریب در سطح فوتبال حرفه‌ای دنیا بود.

به هر حال مربیان از لحاظ فنی مسئولیت همه نتایج تیمشان را بر عهده دارند و همین مسئله باعث می‌شود که به هنگام برگزاری مسابقات فوتبال استرس و هیجان در کنار زمین به حد نهایی خودش برسد به خصوص اینکه بازی حساس و غیرقابل پیش‌بینی هم پیش برود و زمینه را برای عصبانیت مربیان در کنار زمین فراهم کند.

قانونگذار برای جلوگیری از برخورد مربیان با یکدیگر اقدام به مشخص کردن محدوده مجاز حضور اطراف نیمکت هم کرده تا شاید از این طریق امکان نزدیک شدن مربیان به یکدیگر را کمتر کند، اما اتفاقی که در بازی شب گذشته جام حذفی بین پارس جنوبی و ذوب‌آهن افتاد باعث شد تا باز هم پرونده اختلافات مربیان در کنار زمین باز شود.

تقابل علیرضا منصوریان و فراز کمالوند به عنوان دو سرمربی جوان و صاحب سبک در فوتبال ایران که از جانب سرمربی ذوب‌آهن آغاز شد و برای دقایقی هم جو استادیوم را تحت تاثیر قرار داد نمونه‌ای دیده نشده از رفتارهایی بود که می‌تواند نام حرفه‌ای فوتبال ایران را زیر سئوال ببرد. برخورد منصوریان با کمالوند حتی اگر دوستان صمیمی و چند ساله باشند، آن هم جلوی دوربین‌های تلویزیونی اصلا قابل پذیرش نیست و این سئوال را باید ابتدا از منصوریان و بعد هم از فراز کمالوند پرسید که ارزش نتیجه و امتیاز چقدر است که حاضر می‌شوند در مقابل چشم هزاران بیننده تلویزیونی اینچنین زشت و تاسف‌بار از خجالت یکدیگر در بیایند؟

از منصوریان به عنوان یک مربی اخلاق‌گرا و اهل منطق انتظار بیشتری می‌رود و فراز کمالوند هم هرچند در گذشته آنچنان پرونده انضباطی‌اش سفید نبوده، به هر حال  امروز سرمربی تیم پرطرفداری مثل پارس جنوبی جم است و این برخورد به هیچ عنوان در شان و اعتبار فوتبال ایران نیست.

مربیانی که بر ساده‌ترین اتفاق ممکن یعنی قانون نانوشته بازی جوانمردانه در درون زمین اینطور از خجالت یکدیگر در می‌آیند چگونه قرار است که درس اخلاق و احترام به حریف را به بازیکنان خودشان یاد بدهند؟ مگر در سر در باشگاه‌های ورزشی ما عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی نوشته نشده است؟ پس چرا مربیانی که برای یک فصل مبالغی فراتر از یک میلیارد و دو میلیارد تومان پول به جیب می‌زنند به خودشان اجازه می‌دهند که مثل بازیکنان آماتور به جای صرف انرژی در درون زمین به دنبال تصاحب حق خودشان در بیرون از مستطیل سبز باشند؟ 

باید دید که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و حتی دو باشگاه در رابطه با این صحنه و اتفاقات بازی ذوب آهن و پارس جنوبی جم چه تصمیمی می‌گیرند.

کد خبر 391645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.