تاخیر در جمع‌آوری زباله‌های رشت

معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: در تعدادی از محلات حاشیه شهر نقص در ماشین‌آلات و ضعف مدیریت پیمانکار رفت و روب باعث تاخیر در جمع آوری زباله‌ها شده که تذکرات شفاهی و کتبی لازم و جرائم مربوطه بر پیمانکار مترتب شده است.

به گزارش ایمنا، علی مقصودی اظهار کرد: پاکبانان از هیچ تلاش و کوشش برای پاکیزگی شهر مضایقه نکرده‌اند و علی‌رغم همه کاستی‌ها، کمبودها و تاخیر در پرداخت‌ها، هیچ تقصیری متوجه پاکبان‌ها نیست.

وی افزود: در شهر رشت در حدود ۵۰۰ هزار واحد ملکی وجود دارد و اگر هر شب افزون بر ۳۵۰ هزار واحد ملکی زباله‌های خود را بیرون بگذارند، تعداد بسته‌های کوچک زباله عددی بسیار قابل توجه خواهد بود و با در نظر گرفتن این موضوع آشکار خواهد شد که عملکرد مدیریت پسماندهای شهرداری تا چه حد گسترده و قابل توجه است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد: فارغ از این که حوزه عملکردی مدیریت پسماندهای شهرداری، بدون شک دارای نواقصی است، اما نقش فرهنگ شهروندان در زمینه رعایت بهداشت عمومی با قرار دادن زباله در ساعت مشخص نیز بسیار حائز اهمیت است، قطعاً همگان استحضار دارند که فرهنگسازی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و علی رغم همه تلاش‌های انجام شده در جهت فرهنگ‌سازی مدیریت زباله‌ها همچنان شاهد آن هستیم که جمع قابل‌توجهی از شهروندان زباله‌های خود را در ساعت‌های مختلف و بدون رعایت حقوق شهروندی دیگر شهروندان در هر ساعت و هر جایی از سطح شهر رها می‌کنند و به همین دلیل شهرداری باید به صورت مداوم در حال جمع‌آوری زباله باشد.

مقصودی افزود: شهرداری نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا این بی‌دقتی و رعایت نکردن ساعت مقرر خارج کردن زباله از خانه از سوی عده قلیلی از شهروندان، موجب اخلال در جمع‌آوری و بهداشت شهر نشود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند نقص در عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف اعم از پسماند، فضای سبز، آسفالت، حوادث، خطرات و دیگر موارد را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 391643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.