به گزارش ایمنا، علیرضا قنادان با اشاره به نحوه نظارت بر تاکسی های اینترنتی اظهار کرد: شرکتهای مسافربری اینترنتی شرکتهای خصوصی مستقل محسوب میشوند، اما هفته گذشته ضوابط حمل و نقلِ شرکتهایی که ذیل قانون نظام صنفی فعالیت میکنند و از اتحادیهها برای فعالیت در حوزه و حمل و نقل هوشمند مجوز دریافت کردهاند، تعیین شد.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری برخی ضوابط حمل و نقل عمومی وجود دارد که این ضوابط شامل شرایطی برای خودرو، راننده و نحوه فعالیت است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ضوابط حمل و نقل در قالب یک دستورالعمل ملی به مسافربرهای اینترنتی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، گفت: نظارت بر رعایت ضوابط ابلاغی توسط شرکتهای حمل و نقل هوشمند بر عهده شهرداریها است.
قنادان عنوان کرد: شهرداریها ناظر بر اجرای رعایت ضوابط ملی حوزه حمل و نقل هوشمند توسط این شرکتها هستند، اطلاعات تمامی ناوگان حمل و نقل هوشمند نیز باید در سامانه ملی «سما» ثبت شود، نظارت شهرداری بر کنترل ضوابط از طریق همین سامانه اعمال میشود.
قنادان با بیان اینکه خودروهای شرکتهای اینترنتی به دو ناوگان مجزای پرتردد و معمولی تقسیم بندی میشوند، تصریح کرد: ضوابط ناوگان پرتردد دقیقاً مشابه خودروهای حمل و نقل عمومی است؛ انجام معاینه فنی باید دوبار در سال انجام شود و سن فرسودگی کمتر از ۱۰سال باشد، البته برای سن فرسودگی کمتر از ۱۰ سال یک مهلت زمانی سه ساله در نظر گرفته شده است تا در این مدت شرکتها قادر به کاهش تعداد خودروهایی با بیش از ۱۰ سال سن باشند.
وی با بیان اینکه برای رانندگان باید موضوع نداشتن سوء پیشینه و نداشتن اعتیاد لحاظ شود، تأکید کرد: بیمه این دسته از افراد باید مشابه بیمه آژانسها باشد.
قنادان عنوان کرد: با ساماندهی تاکسیهای اینترنتی در قالب دستورالعمل ابلاغی، این تاکسیها به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل عمومی به رسمیت شناخته خواهند شد و در چارچوب و ظرفیت تعیین شده توسط شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر تهران به مسافربرهای اینترنتی تسهیلاتی اختصاص پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به وضعیت طرح ترافیک مسافربرهای اینترنتی پس از ابلاغ این ضوابط گفت: درحال حاضر استفاده از طرح ترافیک برای مسافربرهای اینترنتی مشابه برخورداری آژانسها از تخفیفاتی برخوردار خواهد بود.
نظر شما