برگزاری دوره پدیدارشناسی عکاسی در اصفهان

کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در فصل نخست از دوره های خود به موضوع پدیدارشناسی و عکاسی با موضوع کشف امکانات بیشمار واقعیت می پردازد.

پژمان نظر زاده آبکنار، مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری دوره های مختلفی توسط کانون عکس سینمای جوانان برگزار می شود که در هر کدام به مباحث مختلف حوزه عکس پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: عکس ها ویژگی هایی دارند که آن ها را نسبت به هم متمایز می کند و بر اساس همین ویژگی ها ما می توانیم آن ها را به آماتور وحرفه ای تقسیم کنیم، بنابراین فصل اول این مباحث را نقد و خوانش عکس‌ها قرار داده‌ایم.

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان اضافه کرد: یکی از نحله های فکری جهان معاصر که به وسیله آن با پدیده ها برخورد می کنیم، پدیدار شناسی است که کلمه ای یونانی به معنی آن چیزی است که دیده می شود.

نظر زاده ادامه داد: آنچه که دیده می شود ارتباط معنایی و مبنایی با عکس پیدا می کند و از طرفی پدیدار شناسی یک مکتب یگانه نیست و باید آن را یک طرز فکر، متد یا سبک دانست که همواره در حال تغییر و باز تعریف خود است.

وی در ادامه با اشاره به شباهت تعریف عکس و پدیدار شناسی گفت: عکس هم همواره در حال باز تعریف خود در ارتباط با صنعت، سبک ها وجنبش های جدید هنری است.

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان تصریح کرد: پدیدار شناسی وجه، جنبه ونما را از پدیده ها می گیرد و بررسی می کند واین همان ویژگی است که عکس بسیار به آن نیاز دارد. بر این اساس اولین جلسه دوره های کانون عکس را با موضوع پدیدارشناسی و عکس برگزار می کنیم.

وی افزود: این دوره توسط هوفر حقیقی که سال ها در این حوزه کار کرده و پایان نامه خود را نیز تحت عنوان پدیدارشناسی تصویر عکاسی نوشته است، ارائه خواهد شد.

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان اضافه کرد: افرادی که آشنایی مختصر با عکاسی داشته باشند می توانند در این دوره ها شرکت کنند اما اگر فردی آشنایی با مبانی عکاسی نداشته باشد دوره برای او مفید واقع نمی شود. دوره های غیر متمرکز نیز برای آموزش عکاسی داریم که این افراد می توانند در صورت علاقمند بودن در آن ها شرکت کنند.

نظر زاده در ادامه با اشاره به برنامه های آتی کانون عکس سینمای جوانان اضافه کرد: دوره های کانون عکس در چند فصل و هر فصل چند جلسه به صورت کاملا هدفمند برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عکاس باید  بداند در کجای جهان ایستاده است و با چه جهانبینی به آن نگاه می کند و ما سعی خواهیم کرد این امر را به عکاسانی که مهارت های ابتدایی عکاسی را آموزش دیده اند، منتقل کنیم و برای این منظور چند دوره تئوری و عملی تهیه شده است تا عکاسان جوان بتوانند خود را پیدا کنند.

به گزارش ایمنا دوره پدیدارشناسی و عکاسی چهارشنبه ۱۰ مهرماه، ساعت ۱۶:۳۰ در نگارستان امام خمینی برگزار خواهد شد.

کد خبر 391630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.