بهترین شهر دنیا برای سالمندان

تویاما، یکی از کلانشهرهای کشور ژاپن و مرکز استان تویاما در جزیره هونشو است که به علت آمار کم زاد و ولد و افزایش جعیت سالخورده، در تلاش است تغییراتی را در سیستم شهری خود اعمال کند تا شهری متراکم ایجاد کند که نیاز شهروندان خود و به‌خصوص افراد کهنسال را به خوبی برآورده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر تویاما به منظور دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود برای ایجاد شهری متراکم، که مملو از افراد پیر است، در نظر دارند پیشرفت متناسب سیستم حمل‌ونقل شهری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. به همین منظور استفاده از خودورهای قدرتمند با ارتفاع کمتر، ایستگاه‌های اتوبوس بدون مانع و سیستم حمل‌ونقل کم صدا مهم‌ترین اقدامات استراتژیکی بود که می‌توانست این افراد را در جهت رسیدن به آرمان‌های خود یاری دهد.

مسئولان در نظر داشتند از طریق کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و دسترسی رایگان به خدمات عمومی برای سالمندان شهر خود، آن‌ها را از خانه‌هایشان بیرون بکشانند تا در نتیجه از گوشه‌گیری و افسردگی آن‌ها جلوگیری کنند. بیرون آمدن بیشتر کهنسالان از خانه‌های خود جنبه مثبت دیگری را نیز برای شهر همراه داشت و آن رونق مراکز خرید در مرکز شهر تویاما بود.

در نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای ایجاد شهری متراکم، جمعیت مردم ساکن در مرکز شهر تویاما حدود ۳۲ درصد افزایش یافت که مسئولان درنظر دارند این میزان افزایش را به ۴۲ درصد تا سال ۲۰۲۵ برسانند.

برای این‌کار علاوه‌ بر اقداماتی که تا کنون انجام شده است، این افراد سعی دارند با حمایت مالی از ساختمان‌سازی در محدوده ۵۰۰ متری ایستگاه‌های حمل‌ونقل به اهداف خود دست یابند. استراتژی شهر متراکم از طریق کمک به کارآیی بهتر خدمات آب و فاضلاب شهری مربوط به احداث خیابان‌های شهری به کاهش هزینه کمک می‌کند و با افزایش حومه‌نشینی مردم، کاهش هزینه‌های مدیریتی را به دنبال دارد.

از دیگر اقدامات مهمی که مسئولان شهر تویاما در جهت متراکم‌سازی شهر انجام دادند، احداث مرکزی برای نگهداری سالمندان بود که در این مرکز به بهداشت و سلامت افراد پیر رسیدگی زیادی می‌شد؛ علاوه براین، باغ‌هایی عمومی برای پرورش گل‌ها و گیاهان به وجود آمد که فرصتی را در اختیار افراد در همه گروه‌های سنی قرار می‌داد تا با یکدیگر  تعامل اجتماعی داشته باشند و در نهایت واکرهای چرخ‌دار به طور رایگان به سالمندان ارائه می‌شود.

کد خبر 391624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    ای ننننننه. چه شاده :))