فرش قرمز برای سالمندان پهن می‌شود

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از اجرای یک مانور از دهم مهر ماه به مدت ۱۲ روز در مکان های پر تردد شهر به مناسبت روز جهانی سالمند خبر داد.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مانور روز جهانی سالمند در مکان‌های میدان بزرگمهر، خیابان شیخ صدوق - سعادت آباد، خیابان فرایبورگ، خیابان هشت بهشت- بزرگمهر، خیابان ارتش و خیابان سجاد – سپهسالار از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه اجرا می شود.

وی افزود: در این مانور با استفاده از هنرمندان فرش قرمز نمادینی به نشانه احترام برای سالمندان پهن می‌شود و شخصیت‌های اجتماعی و مشاغل شهری مانند پزشکان، کسبه و کارمندان به صورت نمایش اجرامحور (پرفورمنس) به سالمندان ادای احترام می‌کنند تا گوشزدی شود به شهروندانی که در هر جایگاهی هستند به سالمندان احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه پدران و مادران سالمند یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های خانواده‌ها به شمار می‌روند که گاه در شلوغی زندگی شهری نادیده گرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: هدف برگزاری این برنامه‌ها حساس‌سازی شهروندان نسبت به وضعیت سالمندان و احترام گذاشتن به آنها است.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از توزیع ۱۰۰۰ بروشور با موضوع سالمند خبر داد و خاطرنشان کرد: این بروشورها به منظورفرهنگسازی احترام و تکریم سالمندان و آشنایی شهروندان با نقشی که این بزرگان در خانواده ایفا می‌کنند، تولید شده و در مکان‌های عمومی توزیع می شود.

رضایی تاکید کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تولیدات فرهنگی و برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می‌توانند با شماره ۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس بگیرند و یا به وب سایت shahrvandi-isf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 391618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.