جمع‌آوری بیش از یک هزار دست‌فروش از سطح شهر اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در شش ماه گذشته یک هزار و ۴۰ نفر دست‌فروش و ۲۱۲ نفر متکدی در سطح شهر جمع آوری شدند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق بند ۲۰ ماده "۵۵" قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از مشاغل مزاحم جزء وظایف شهرداری است از این رو برای پیشگیری از تخلف آشکار دست فروشی با هماهنگی اتحادیه صنوف، جلوگیری از ایجاد مشاغل مزاحم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد شش ماه نخست سال‌جاری مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، افزود: در این مدت در خصوص رفع سد معبر صنوف ۲۱ هزار و ۹۱۷ تذکر و پیشگیری از تخلف سد معبر ارائه، پنج هزار و ۳۷۹ اخطاریه صادر و رفع تخلف ۲۱ هزار و ۶۱ متصدی صنوف انجام شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در بخش جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز تعداد شش هزار و ۷۴۹ اخطاریه صادر و رفع تخلف دو هزار و ۴۵۵ تابلوی غیرمجاز انجام شد.

وی با بیان اینکه درخصوص خودروهای فرسوده رها شده در معابر شهر ۶۱۶ اخطاریه صادر و جمع‌آوری ۲۱۱ خودرو انجام شده است، گفت: در شش ماه گذشته یک هزار و ۴۰ نفر دست‌فروش و ۲۱۲ نفر متکدی در سطح شهراصفهان جمع آوری شدند.

محمدحسینی افزود: در شش ماه نخست سال‌جاری در بخش کنترل ساختمان در راستای جلوگیری از ادامه فعالیت و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف و یا فاقد مجوز و پروانه (خلاف مفاد پروانه) جلوگیری از افزایش طبقات ۸۱۴ ساختمان، جلوگیری از تعمیرات داخلی پنج هزار و ۵۹۲ ساختمان، جلوگیری از تبدیل ۷۶۳ ساختمان و تعطیلی ۹ هزار و ۸۴۸ کارگاه ساختمانی متخلف انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کنترل ضایعات سطح شهر (پیشگیری و تعطیلی کارگاه‌های مختلف و سد معبر کننده مصالح و نخاله)، اظهار کرد: در این راستا ۱۰ هزار و ۴۸۴ مورد اخطاریه صادر و تعطیلی سه هزار و ۷۲۱ کارگاه ساختمانی متخلف انجام شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای اجرای بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی مزاحم از طریق اجرای تمهیدات و تعطیلی، ۱۲۳ رأی اجرا و ۲۵۰ رأی نیز براساس بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع خطر از بناها حادثه آفرین، چاله‌ها و اشیاء مشرف به معابر عمومی اجرا شد.

وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ۵۳۹ رأی اجرا شده است.

کد خبر 391613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.