کاهش وزن، دیابت نوع ۲ را بهبود می‌بخشد

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد کاهش وزن نقش موثری در بهبود بیماری دیابت نوع دوم دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت نوع دوم، یک بیماری است که طی آن بدن قادر به استفاده و ذخیره گلوکز نیست و در نتیجه گلوکز به جای تبدیل‌شدن به انرژی به جریان خون وارد می‌شود. چنانچه این بیماری بررسی و کنترل نشود، مشکلات جدی‌تر مانند افزایش قند خون، فشار خون بالا و ضعف بینایی ایجاد می‌کند. معمولا، پزشکان برای کنترل دیابت نوع دوم دارو تجویز کرده و رژیم غذایی خاصی به بیماران پیشنهاد می‌دهند.

بهبود بیماری به معنای کاهش چشمگیر یا حتی از بین‌رفتن علائم بیماری است، به طوری‌که حتی ممکن است در شرایط خاص فرد به ادامه درمان نیازی نداشته باشد. به گفته محققان اگر افرادی که به چاقی مفرط و دیابت نوع دو مبتلا هستند، برای کاهش وزن خود عمل جراحی انجام دهند، علائم بیماری در آن‌ها بهبود پیدا می‌کند. نتایج یک مطالعه‌ که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، نشان داد علائم دیابت در افرادی که به مدت هشت هفته از یک رژیم غذایی با کالری بسیار پایین (مصرف حدود ۶۲۴ تا ۷۰۰ کیلو کالری در روز پیروی کردند) بهبود یافت.

گروهی از محققان دانشگاه کمبریج در انگلستان به منظور بررسی تاثیر کاهش وزن بر بهبود بیماری دیابت نوع دوم، اطلاعات پزشکی ۸۶۷ فرد را با میانگین سنی ۴۰ تا ۶۹ سال که به تازگی به این بیماری مبتلا شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. محققان به مدت پنج سال وضعیت بهبود افراد شرکت‌ کننده را ارزیابی کردند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد ۲۵۷ نفر از  شرکت‌کنندگان مطالعه، یعنی حدود ۳۰ درصد افراد، در پایان دوره پنج ساله بهبود پیدا کردند.

یافته‌های جدید نشان داد افرادی که طی دوره پنج ساله، حداقل ۱۰ درصد از وزن خود را کاهش دادند، دو برابر بیشتر از کسانی که هیچ وزنی کم نکردند بهبود یافتند. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که پیروی‌ کردن از برنامه‌های کاهش وزن و محدود کردن کالری دریافتی اضافی، باعث بهبود بیماری دیابت نوع دوم می‌شود. بر اساس نتایج این تحقیق با کاهش ۱۰ درصد از وزن خود می‌توان به مدت حداقل پنج سال از شر علائم دیابت رهایی یافت. مطالعه جدید بر اهمیت تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی برای کنترل و درمان دیابت نوع دوم متمرکز بود.

نتایج این مطالعه در مجله Diabetic Medicine منتشر شده است.

کد خبر 391607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.