بداخلاقی‌های سیاسی بحران‌ها را وخیم‌تر می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل سیاست، بحران سرمایه اجتماعی است و این بحران را بداخلاقی های سیاسی وخیم تر می کند.

ناهید تاج‌الدّین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون رفتارهای ناشایست و هتک حرمت ها در مجلس توسط برخی افراد اظهار کرد: در شرایطی که هر یک از نمایندگان نگاه استانی و شهری به کارهای وی‍ژه خود در مجلس دارند، اگر ریاست مجلس اقتدار لازم را به خرج ندهد مسائل کلان کشور در میان مسائل شهری و استانی گم می شود، لذا در جاهایی آقای لاریجانی مجبور است برای حفظ منافع ملی برش لازم را به کار گیرد تا اداره مجلس را به دست داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس باید نقطه ابطال پوپولیسم باشد و چرخه پوپولیسم را به اتمام برساند، افزود: در مجلس شورای اسلامی یک نظام عرضه و تقاضا داریم و هر یک از نمایندگان آنچه در مجلس عرضه می کنند بر اساس تقاضاهایی است که مردم حوزه انتخابیه شان از آن‌ها درخواست کرده‌اند، اما زمانی هم است که باید مقیاس این عرضه و تقاضا را به سطح ملی تغییر داد و کار هیئت رئیسه و کمسیون های تخصصی مجلس دقیقا همین است. یعنی نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دیگر صرفا نماینده حوزه انتخابیه خود نیستند، بلکه عضو یک کمیسیون تخصصی هستند و باید منافع کشور را لحاظ کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه در اصل ۶۷ قانون اساسی و سوگندنامه نمایندگان تاکید شده این است که نمایندگان همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند و هیئت رئیسه مجلس در این زمینه نقش ضمیر ناخودآگاه نمایندگان را بازی می‌کند و به آن‌ها سوگندهای اصل ۶۷ را  یادآور می شود.

تاج‌الدّین با اشاره به حواشی‌ روزهای اخیر صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد: در نطق های سالیانه خود پی در پی از سرمایه اجتماعی گفته‌ام و حتی در نطق سال گذشته ام از هیئت رئیسه خواستم که همانند اسناد بالادستی، سند برنامه اول سرمایه اجتماعی نوشته شود و برای همه بخش های حاکمیت التزام عملی به حفظ سرمایه اجتماعی ایجاد شود، زیرا اگر بخواهیم نگاه مسئله محور به سیاست داشته باشیم، در حال حاضر مهمترین مشکل سیاست بحران سرمایه اجتماعی است و این بحران را بداخلاقی های سیاسی وخیم تر می‌کند.

به گزارش ایمنا، صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار شاهد رفتارهای جنجالی و فریاد برخی نمایندگان تندرو بود، به طوری که در روز های اخیر و در جریان بررسی یک فوریت طرح «شفافیت آرای نظام تقنینی» بعضی از نمایندگان با فریاد و جنجال سعی در مختل کردن روند رای گیری داشتند. مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت بعد از لاریجانی از سوی ذوالنوری، نماینده مردم قم دیکتاتور خطاب شد.

کد خبر 391598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.