نیم نگاه آمریکا به تغییر رژیم کره شمالی

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

ترامپ: این حق من است که افشاگر پرونده اوکراین را ببینم

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یکسری توییت نوشت: همانند هر آمریکایی، این حق من است که با متهم کننده‌ام دیدار کنم به ویژه در زمانی که این متهم کننده یا به اصطلاح افشاگر یک مکالمه دقیق و کامل را با یک رهبر خارجی به روشی کاملا "نامناسب و جعلی" افشا کرده است. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته که من به کنگره دروغ گفته‌ام. وی در ادامه گفت: دروغ‌های آدام شف به آشکارترین و شوم‌ترین شیوه‌ای که تاکنون دیده شده، ساخته شده‌اند. سوالاتی در بالاترین سطح از تقلب و خیانت مطرح شده است. بعلاوه، من می‌خواهم هم با متهم کننده خود که اطلاعات دسته دوم و سومی را ارائه کرده دیدار کنم و هم با فردی ملاقات داشته باشم که به صورت غیرقانونی این اطلاعات را به افشاگر داده که به شدت نادرست هستند. آیا این فرد از رئیس جمهوری آمریکا جاسوسی می‌کند؟ این اقدام پیامدهای بزرگی را در پی دارد. ترامپ همچنین در توییت دیگری نوشت: چپ‌های رادیکال، دموکرات‌های بیکاره بزرگترین ضربه را به کشور ما وارد می‌کنند، آن‌ها دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند به گونه‌ای که هرگز در تاریخ کشور دیده نشده است، هدف آن‌ها بی‌ثبات سازی آمریکا و انتخابات ۲۰۲۰ است. آنها و رسانه‌های جعلی خطرناک و بد هستند. او باز هم توییت کرد: آنچه اکنون در اطراف ما مطرح است استیاح است، روز و شب درباره آن حرف زده می‌شود همه اخبار در این باره است بنیانگذاران ما به ندرت سراغ استیضاح می‌رفتند، باید درست عمل کنیم، اجازه دهید مردم رای‌شان را بدهند. توییتر دیگر ترامپ نیز درباره اقدام وزارت خارجه ازبابت تحقیقات با محوریت ایمیل‌های کلینتون بود که وی نوشت، وزارت خارجه تحقیقات درباره ایمیل‌های کلینتون را آغاز کرده و ۳۳ هزار ایمیل را او حذف کرده که آن‌ها هرگز قادر به پیدا کردن آنها نخواهند بود. این در حالی است که او می‌گوید تمام این ۳۳ هزار ایمیل در مورد عروسی دخترش و یوگا بوده است. او همچنین خطاب به پلوسی نوشت، نانسی پلوسی و دموکرات‌ها نمی‌توانند بازی استیضاح را ببرند آن‌ها می‌دانستند که نمی‌توانند در ۲۰۱۶ برنده باشند و حالا هم می‌دانند که در ۲۰۲۰ پیروز نخواهند بود و استیضاح تنها ابزاری است که در اختیار دارند، دموکرات‌ها از اینکه کشور را نابود کنند ابایی ندارند. مسیحیان انجیلی هرگز در مورد هیچ مساله‌ای به اندازه برکناری غیرقانونی رئیس‌جمهوری از قدرت خشمگین نبوده‌اند.

هزینه هنگفت سر کشی ترامپ به زمین‌های گلفش برای دولت ایرلند  دولت ایرلند برای تامین غذای نیروهای پلیسی که در دیدار دو شبه دونالد ترامپ در سال جاری میلادی از ایرلند از او محافظت می‌کردند، ۱۰۰ هزار یورو هزینه کرده است. اقامت در هتل و بازدید از زمین گلف دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در دونبگِ ایرلند بزرگترین بخش هزینه‌های اقامت و تامین غذای این سفر را شامل شده که معادل بیش از ۹۰۰ هزار دلار است. این مبلغ، هزینه‌های لازم برای اعزام نیروهای پلیس به سراسر منطقه کلر را نیز شامل می‌شود. دیدار دونالد ترامپ از دونبگ نخستین دیدار او از این منطقه از زمان آغاز فعالیتش به عنوان رییس جمهور آمریکا بود که در ماه ژوئن سال جاری صورت گرفت و حدود ۳۸۲۰ نیروی پلیس ایرلند و با هزینه ۷.۴۹ میلیون یورو برای محافظت از او اضافه‌کاری کردند. این اطلاعات درباره هزینه‌های سفر ترامپ به دونبرگ پس از درخواستی مبتنی بر آزادی اطلاعات ارائه شد. در حالی که برخی از مقامات نظارتی آمریکایی به دنبال بازخواست ترامپ بر سر نگرانی‌هایی درباره سوء استفاده او از ریاست جمهوری در راستای منافع شخصی هستند، رابرت مگوایر از گروه نظارتی "شهروندان برای مسئولیت و اخلاق" در توییتر نوشت: وقتی ترامپ در ماه ژوئن تاکید کرد که می‌خواهد در زمین گلف لوکس خود در ایرلند اقامت داشته باشد، دولت ایرلند برای کسب‌وکاری که او همچنان از آن نفع می‌برد،بیش از ۱۱۳ هزار یورو هزینه‌ کرد.

بولتون: آمریکا باید به تغییر رژیم کره شمالی نیم نگاهی داشته باشد

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در یک سخنرانی در اندیشکده CSIS درباره موضوع کره شمالی از عدم برگزاری رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره انتقاد کرد و گفت: وقتی رزمایشی برگزار نشود توان نظامی کاهش می‌یابد. واشنگتن و سئول به مدت ۱.۵ سال هیچ رزمایش نظامی گسترده‌ای برگزار نکرده‌اند. توقف رزمایشهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره در نتیجه توافق میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست سنگاپور حاصل شد. بولتون در ادامه تاکید کرد که آمریکا باید به دنبال توانایی محدودی برای تغییر رژیم در کره شمالی باشد. وی افزود: تهدید اتمی کره شمالی جدی است و پیونگ یانگ هیچ تصمیمی برای کنار گذاشتن تسلیحات اتمی خود نگرفته است. اگر آمریکا، کره شمالی را در ارتباط با آزمایشهای اتمی این کشور تنبیه نکند این پیامی به دیگر کشورها است که نگران تحریم نباشند. بولتون در پاسخ به این سوال که آیا مدل لیبی برای کره شمالی قابل احراست گفت: بله، اگر کره شمالی بدون سلاح‌های هسته‌ای احساس امنیت داشته باشد. 

برنامه فوق محرمانه انگلیس در حمایت و پشتیبانی از

وزارت دفاع انگلیس برای نخستین بار سهوا از یک برنامه چندین میلیارد پوندی محرمانه در حمایت از نیروهای نظامی عربستان که مشارکت فعالانه در جنگ یمن دارند، پرده برداشت. در این افشاگری تصادفی اذعان شده در این برنامه که در قالب وزارت دفاع انگلیس بوده اما برای دولت عربستان هزینه شده، ده‌ها برابر بیشتر از آنچه که دولت انگلیس به صورت علنی آن را اعلام کرده بود، نیرو به کار گرفته و این مساله سوالاتی درباره گمراه کردن پارلمان توسط وزرای دولت بوجود آورده است.پروژه ارتباطات گارد ملی عربستان سعودی موسوم به "سنگکام" از ۱۹۷۸ عملیاتی است زمانیکه دولت انگلیس یک تفاهم نامه را با مقام‌ها در ریاض امضا کرد. این پروژه اقدام به تامین تجهیزات ارتباطی نظامی برای گارد ملی عربستان می‌کند اما این تفاهم نامه که خود محرمانه است، بر محرمانه بودن کامل بودجه آن تاکید می‌کند. ژوئیه سال جاری میلادی وزارت دفاع انگلیس برای سمت مدیر پروژه مذکور مستقر در ریاض آگهی منتشر کرد و تنها مردان می‌توانستند برای آن درخواست بدهند. متن آگهی به این شرح بود: تیم پروژه سنگکام وزارت دفاع انگلیس مسئول انتقال یک برنامه دو میلیارد پوندی برای مدرن کردن شبکه ارتباطی گارد ملی عربستان است. این نخستین اعتراف علنی وزارت دفاع انگلیس درباره حجم بودجه سنگکام در تاریخ ۴۰ ساله آن است و چنین اشتباه تصادفی احتمالا همتایان سعودی را عصبانی می‌کند. تا مارس ۲۰۱۹، کاترین وست، یکی از اعضای حزب کارگر در پارلمان خواستار بررسی پارلمانی درباره بودجه این برنامه شد اما پاسخ گرفت که این برنامه محرمانه است. همچنین مشخص شد که این بودجه دو میلیارد پوندی برای یک بازه ۱۰ ساله است و در فوریه ۲۰۱۰ بر روی آن توافق شده است. این فاز جدید درباره پروژه سنگکام ۱۵ برابر بزرگتر از توافق قبلی به ارزش ۱۲۴ میلیون پوند در سال ۲۰۰۴ است. وزارت دفاع انگلیس هر ساله برای سیستم های فناوری اطلاعاتی و ارتباط از راه دور خود مبلغ ۱.۴ میلیارد پوند هزینه می کند.یکی از سخنگوهای وزارت دفاع انگلیس گفت: اطلاع درباره پست مدیر این پروژه به صورت اشتباه آپلود شده و در نهایت از سایت برداشته شد. این بودجه محرمانه است. نشانه دیگری از اهمال کاری مدیریت اطلاعات درباره آگهی این پست این است که درست در زمانیکه آن را از روی برخی از سایت ها حذف کرده‌اند، هنوز در اینترنت می‌توان آن را یافت. علاوه بر این، کنترل کننده مالی این پروژه در شبکه اجتماعی لینکدین گفته که مسئول بودجه حدود ۱.۶ میلیارد پوندی است.

کد خبر 391592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.