توزیع خودروهای آتش‌نشانی بین شهرداری‌های استان

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در شش ماه گذشته تحویل پنج دستگاه ماشین آتش‌نشانی به شهرهای ضعیف استان اصفهان انجام گرفت و این روند همچنان ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی‌اصغر ذاکری‌هرندی در حاشیه آیین کلنگ‌زنی ساختمان مدیریت بحران شهر باغبادران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه معاونت عمرانی استانداری اصفهان با هماهنگی سازمان شهرداری‌های کشور در سال ۱۳۹۸ اقداماتی در خصوص ارتقاء جایگاه آتش‌نشانی‌ها، ارتقاء و تخصصی کردن نیروهای آتش‌نشان انجام داده و به عنوان مثال در شش ماه نخست امسال ۱۵۰ هزار ساعت نفر آموزش با هدف ارتقاء همکاران خود در حوزه آتش‌نشانی ارایه شده است.

وی افزود: در شش ماه گذشته تحویل پنج دستگاه ماشین آتش‌نشانی به شهرهای ضعیف استان اصفهان انجام گرفت و این روند همچنان ادامه خواهد داشت؛ همچنین نیازهای شهرداری‌ها شناسایی شده و با توجه به اینکه یکی از نیازهای آتش‌نشانی شهرهای بزرگ ست‌های هیدرولیک بوده است، چهار شهر بزرگ استان به این ست مجهز شد که یکی از آن‌ها به آتش‌نشانی لنجان تحویل داده شد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها باید براساس رتبه، درجه و تخصصی که دارند نیروهای زیرمجموعه خود را پوشش دهند از این رو در شش ماهه گذشته ۹۳ نفر از این عزیزان با امضاء استاندار اصفهان درجه خود را دریافت کردند.

ذاکری ادامه داد: با توجه به نیازی که به جذب نیروهای آتش‌نشان داشتیم آزمونی حدود دو ماه قبل برگزار شد که هشت هزار و ۱۲ نفر در آن شرکت کردند و حدود ۷۱۵ نفر از آنان واجد شرایط بودند و در مرحله دوم نیز آزمون‌های تخصصی آن‌ها آغاز شده تا در نهایت از بین آنان ۳۰۰ نفر برگزیده انتخاب و در ۱۰۷ آتش‌ نشانی، شهر اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ استان بکارگیری خواهند شد.

وی یادآور شد: در این آزمون برای نخستین بار از بانوان توانمندی که می‌توانند در حوزه آتش‌نشانی فعالیت داشته باشند نیز پذیرفته شدند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان عنوان کرد: شهرستان‌های حوضه زاینده‌رود با مشکلاتی چون غرق‌شدگی مواجه بودند از این رو سعی شد شهرهایی چون باغبادران، زرین‌شهر، فلاورجان، اصفهان و...به تجهیزات غواصی و امداد و نجات مجهز شوند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 391576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.