مرگ ۳۵ نفر در اثر غرق‌شدگی در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون۶۴ حادثه غرقی در منابع آبی استان از جمله استخرهای ذخیره آب کشاورزی،کانل‌های انتقال آب، سدهای مخزنی، رودخانه زاینده‌رود و رودخانه ماربر سمیرم رخ داده که از این تعداد ۳۵ نفر فوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، منصور شیشه فروش در حاشیه آیین کلنگ‌زنی ساختمان مدیریت بحران شهر باغبادران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت تیم‌های نظارت و گشت توسط آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها از جمله اقداماتی است که باید در راستای کاهش حوادث غرق‌شدگی انجام شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۶۴ حادثه غرقی در منابع آبی استان از جمله استخرهای ذخیره آب کشاورزی،کانل‌های انتقال آب، سدهای مخزنی، رودخانه زاینده‌رود و رودخانه ماربر سمیرم رخ داده که از این تعداد ۳۵ نفر فوت کرده‌اند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: این اتفاقات در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل رخ می‌دهد از این رو به آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها ابلاغ شده که در مسیر رودخانه، کانال‌ها و  استخرهای آب تابلوهای شنا ممنوع نصب کنند و بسترسازی رودخانه زاینده‌رود را انجام دهند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود توسط آب منطقه‌ای بسترسازی شده و تیم‌های گشت و نظارت نیز در روزهای پایانی هفته در مسیر این رودخانه مستقر خواهند شد همچنین شهرداری‌های زرین‌شهر، مبارکه و باغبادران و... موظف شدند با کمک دفتر امور شهری تجهیزات آتش‌نشانی را تکمیل کنند تا بتوانند در مواقع بروز حوادث به خوبی عمل کنند.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها، رسانه‌ها، جمعیت هلال احمر، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری و... اطلاع‌رسانی درباره خطرات شنا در رودخانه‌ها و آب‌های خروشان است.

کد خبر 391575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.