ثبت شش حادثه غرق‌شدگی در باغبادران

شهردار باغبادران گفت: در سال گذشته در این شهر باغبادران شش مورد حادثه غرق شدگی رخ داد و هنوز پیکر دو نفر از حادثه‌دیدگان پیدا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، حجت‌الله امینی باغبادران در آیین کلنگ‌زنی ساختمان مدیریت بحران شهر باغبادران با بیان اینکه تلاش آتش‌نشانان برای مقابله با حوادث پایانی ندارد، اظهار کرد: نجات جان یک انسان لذت بسیار دارد و قابل مقایسه با هیچ خدمتی نیست.

وی ادامه داد: آتش نشانان باید به علوم مختلف همچون روانشناسی، پزشکی،مسائل ترافیکی و ...مسلط باشند و از سوی دیگر یک آتش‌نشان باید مدیر بوده و مواقع بحران حادثه و حادثه دیدگان را به صورت دقیق مدیریت کند.

شهردار باغبادران اضافه کرد: سال گذشته حادثه آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر باغبادران رخ داد و فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های بسیاری را نیز به همراه داشت؛ حال آنکه واقعیت موضوع چیز دیگری بود، ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما مخزن آن به دلیل حجم حریق به اتمام رسیده بود و برهمین اساس دیگر خودروهای اتش نشانی در تلاش بودند مخزن ماشین جلویی را شارژ کنند.

امینی افزود: در سال گذشته در شهر باغبادران شش مورد حادثه غرق شدگی رخ داد و هنوز پیکر دو نفر از آنان پیدا نشده است؛ نکته حائز اهمیت آن است که بیش از نیمی از ایام گذشته از سال را پرسنل ۹ نفره آتش نشانی باغبادران در مسیر زاینده‌رود و آب‌های خروشان شنا کردند تا اجساد این افراد را پیدا کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری باغبادران به دنبال ساختن شهر ایمن در برابر حوادث و بلایای طبیعی است، اضافه کرد: اگر حادثه‌ای در دورترین روستاهای بخش باغبهادران رخ داد باید و آتش‌نشانی باغبادران نیز وارد عمل شود.

شهردار باغبادران یادآور شد: شناسایی نقاط پرخطر در سطح شهر، آموزش فراگیر شهروندی، توانمندسازی سرمایه و منابع انسانی، افزایش آمادگی آتش‌نشانان، افزایش آگاهی آن‌ها و ارتقاء زیرساخت‌ها، جزو مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است.

کد خبر 391572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.