تاکسی‌ها در صورت توافق شهرداری مجوز فعالیت اینترنتی دریافت کنند

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: از سوی وزارت کشور دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، مجید کاشی اظهار کرد: در این دستورالعمل فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مبتنی بر اینترنت و استقلال آن‌ها شناخته شده و در عین حال ضابطه‌های قانونی این فعالیت و نحوه نظارت مشخص شده است.                              

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها زیر مجموعه شهرداری و نهاد دیگری نخواهد بود، اما وزارت کشور و شهرداری‌ها بر آن نظارت خواهند کرد گفت: دستورالعمل به گونه‌ای تنظیم شده است که دغدغه و نیازهای هر چهار ذی‌نفع اصلی را در نظر بگیرد؛ مسافران، رانندگان شهرداری و شرکت‌ها هر کدام مسائلی داشتند که اگر پیگیری نمی‌شد کلاف تاکسی‌های اینترنتی همچنان پیچیده می‌ماند.

کاشی افزود؛ خودروهای شخصی که به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کنند باید با نصب علامت مشخص‌کننده پشت شیشه جلو متمایز شوند و در هنگام تردد از خودروهای شخصی قابل تشخیص باشند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر تصریح کرد: تاکسی‌های هر شهر می‌توانند در صورت موافقت شهرداری‌ها در تاکسیرانی اینترنتی فعالیت کنند. شرکت‌ها باید قبل از ورود به هر شهر با شهرداری آن قرارداد ببندند.

کد خبر 391564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.