استفاده از روان‌آب‌ها برای آبیاری فضای سبز

مدیر عامل سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان گفت: اتاق فکر مدیریت بحران مرحله نخست طرح «جمع‌آوری و استحصال روان آب‌های شهر اصفهان» بررسی شد.

رضا جعفریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه اتاق فکر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هر ۱۵ روز یکبار و با اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر، دبیر مدیریت رخدادهای طبیعی مدیریت عرصه بحران، مدیرعامل سازمان طراحی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، مدیر اجرا و نظارت معاونت عمران شهری، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی،  رییس اداره مطالعات برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی، کارشناسان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و نمایندگان خدمات شهری و آتش نشانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسه اخیر مرحله نخست طرح جمع آوری و استحصال روان آب‌های شهر اصفهان که توسط «صفوی» عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تهیه شده بود، بررسی شد، سپس در مورد پیش طرح EOP شهر اصفهان یا همان برنامه عملیات اضطراری مقابله با خطر و طرح RFP که درخصوص رژیم بارش‌ها و میزان روان‌آب‌های حاصل از آن‌ها، تغییرات بارش‌ها در شهر به ویژه در سال‌های اخیر بحث و تبادل نظر شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه امکان ایجاد سیلاب در ارتفاعات مشرف به شهر اصفهان از جمله دامنه‌های کوه‌های صفه، قائمیه و نخودی و توان تأسیسات جمع آوری آب‌های سطحی بررسی و تبادل نظری درخصوص تأسیسات موجود جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین بررسی مناطق کلانشهر اصفهان از نظر استحصال بارش‌ها، هدایت آب‏های سطحی و ظرفیت‌های موجود جهت استحصال روان ‌آب‌ها و تغذیه آب‌های زیرزمینی در شهر اصفهان اعم از سطوح نفوذپذیر، چاه‌های جذبی، نهرها و چشمه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

جعفریان عنوان کرد: همچنین در این جلسه در مورد میزان نیاز آبی شهر اصفهان، نحوه تأمین و پاکسازی آب برای استفاده در فضای سبز شهر، چگونگی استفاده از آب‌های سطحی و امکان احداث مخازن زیرزمینی و دریاچه‎های شهری بر اساس حجم و موقعیت روان‌آب‌های سطحی، مصارف و کیفیت روان‌آب‌های سطحی بحث و تبادل نظر شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از روش‌های قابل اجرا برای تصفیه آب‌های سطحی به منظور آبیاری فضای سبز و تفرجگاهی، افزود: در این جلسه درخصوص مدیریت منابع آب در مناطق خشک و نیمه خشک و تفاوت‌های آن با سایر مناطق تبادل نظر شد، این موضوع به عنوان دستور کار دوم در بحث EOP شهر اصفهان یا برنامه عملیات اضطراری مقابله با خطر عنوان و بررسی شد.

کد خبر 391551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.