لزوم برگزاری دوره‌های بلندمدت تخصصی برای آتش‌نشانان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت تخصصی برای آتش‌نشانان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد میرجلیلی با بیان اینکه هر ساله هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است، اظهار کرد:‌ حماسه آفرینی آتش‌نشانان در هشت سال دفاع مقدس، ترویج امور ایمنی به بهترین نحو و ایجاد زمینه لازم برای آموزش همگانی، سه هدف نامگذاری این روز به نام آتش‌نشان است.

وی با بیان اینکه حفاظت از جان و مال مردم موضوع اصلی اهداف این نامگذاری چه در حوزه عام و چه در حوزه داخلی آتش‌نشانی است، افزود: برای اینکه ماموریت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم، نیروهایی که در شغل آتش‌نشانی مشغول می‌شوند باید شرایط خاصی داشته باشند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، آمادگی جسمانی و روحیه بالا را یکی از این شرایط دانست و گفت: به دلیل نوع حوادثی که آتش‌نشانان در آن حضور دارند، آن‌ها نیاز به آمادگی بدنی بالایی دارند تا اگر اتفاقی برای خود آن‌ها افتاد هم بتوانند جان دیگران را نجات دهند و هم خود از خطر خارج شوند.

میرجلیلی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی بلندمدت تخصصی یکی دیگر از پیش‌نیازهایی است که برای فعالیت آتش‌نشانان وجود دارد و با توجه به افزایش خطرات و حوادث در سال‌های اخیر، این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: اکثریت کسانی که در سازمان آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند باید مهارت کافی برای آموزش دادن به شهروندان نیز در حوزه‌های مرتبط با این سازمان را داشته باشند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تغییر در سبک زندگی و معماری شهری مردم را دلیل ایجاد و فعالیت آتش‌نشانی دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ سال گذشته در شهر یزد اصلا ایستگاه آتش‌نشانی وجود نداشت و پس از آن نیاز به احداث احساس شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ ایستگاه دایر در سطح شهر یزد داریم و دو ایستگاه آتش‌نشانی هم در حال احداث است، افزود: روز به روز تعداد آتش‌سوزی‌هایی که در سطح شهر رخ می‌دهد افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 391542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.