اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز آتش‌نشانی زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث آسایشگاه، خرید خودرو پیشرو، تجهیز سازمان آتش‌نشانی به دیواره صخره نوردی با ارتفاع ۱۲ متر و عرض هشت متر انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، میثم محمدی در آیین تجلیل از آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر، اظهار کرد: آتش‌نشانان در خط مقدم خدمت به مردم و رفع بحران‌های شهری قرار دارند از این جهت طرح‌های مختلفی برای افزایش توان عملیاتی و اجرایی آتش‌نشانان این شهر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، مستلزم تأمین امکانات خاص در دو بخش سخت‌افزاری و نیروی انسانی آموزش دیده است، افزود: با توجه به وقوع اتفاقات و بحران‌هایی که در سال‌های اخیر در کشور با آن مواجه بودیم به دنبال افزایش توان عملیاتی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش بحران‌های شهری طرح‌های مختلفی اجرا شده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه نیروهای سازمان آتش‌نشانی نیازمند دریافت درجه بودند، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی این شهر از نیروهای کارآزموده برخوردار است و با اعلام چارت این سازمانی آتش‌نشانان دارای پست سازمانی شدند و درجه‌های آنان با امضاء وزیر اخذ شد.

محمدی عنوان کرد: تجهیزات یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در کارایی آتش‌نشانی مطرح است به همین دلیل با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث آسایشگاه، خرید خودرو پیشرو، تجهیز سازمان آتش‌نشانی به دیواره صخره نوردی با ارتفاع ۱۲ متر و عرض هشتمتر انجام شد و برگزاری دوره‌های آموزشی غواصی و کوهنوردی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه تراکم در ساختمان‌سازی در زرین‌شهر به بیش از سه طبقه رسیده است، سیتی‌سنتر زرین‌شهر از پروژه‌های شاخص بوده که با ۳۶ هزار متر زیربنا توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بازبینی شد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه احداث ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی زرین‌شهر حدود دو سال است که از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها شروع  شده است، اضافه کرد: در حوزه پیشگیری از حوادث بازدیدهای دوره‌ای از اماکن مهم شهر انجام و آموزش‌های شهروندی نیز با برگزاری مانورهای مختلف ارایه می‌شود.

محمدی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای توسعه سیستم شارژ کپسول و انجام بازدیدهای مختلف، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی زرین‌شهر در دو سال گذشته سه میلیارد ریال درآمدزایی داشته است.

کد خبر 391541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.