آغاز معاملات گواهی سپرده پسته در بورس کالا از ۹ مهرماه

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از آغاز معاملات گواهی سپرده پسته از روز سه شنبه (۹مهرماه) در بورس کالا خبر داد و گفت: این محصول همزمان با فصل برداشت، آماده تحویل گرفتن از مشتریان و انجام معامله در بورس است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد اظهار کرد: معاملات گواهی سپرده پسته از روز سه شنبه هفته جاری در حالی در بورس کالای ایران آغاز می شود که دو انبار پذیرش شده آماده تحویل گرفتن محصول پسته از باغداران هستند.

وی افزود: از سه شنبه هفته جاری، نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی پسته فندقی طبیعی خندان ۳۲-۳۰ شرکت طلای سبز زرند در بورس کالای ایران گشایش می یابد و همزمان با فصل برداشت، آماده تحویل محصول از مشتریان و انجام معامله در بورس است.

مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی شرکت "سبز دانه کویر" نیز در هفته گذشته در بورس فعال شده و آماده پذیرش محصول مشتریان است. انتظار می‌رود نماد معاملاتی این انبار نیز طی چند روز آینده گشایش یابد.

سلطانی نژاد اظهار کرد: دو انبار مذکور به عنوان نخستین انبارهای تحت کلید بورس در شهرستان‌های زرند و سیرجان پذیرش شده و آمادگی دارند محصول باغداران پسته کار را برای صدور گواهی سپرده کالایی طبق ضوابط و استانداردهای تعیین شده تحویل بگیرند.

وی گفت: پیش بینی می شود با اوج گیری برداشت محصول در استان های پسته خیز، تعداد انبارهای بورسی پس از بررسی درخواست‌های ارائه شده به مرور افزایش یابد تا هم در سایر شهرستان‌های استان کرمان و هم در سایر استان‌های پسته خیز از جمله خراسان و سمنان امکان تحویل‌گیری محصول باغداران توسط انبارهای تحت کلید بورس فراهم شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار کرد: بورس کالای ایران در راستای بهبود تجارت داخلی و صادراتی پسته به عنوان مهم‌ترین محصول صادراتی کشور در بخش کشاورزی، پس از آغاز معاملات پسته در قالب گواهی سپرده کالایی طی هفته جاری، راه اندازی معاملات قراردادهای آتی پسته را در دستور کار دارد.

کد خبر 391538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.