دانشجو منتظر آموزش یک جانبه از سوی استاد نباشد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشجو نباید منتظر آموزش یک جانبه از سوی اساتید و تحمیل دروس باشد و خودش باید در جهت یافتن دانش فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی صبح امروز دوشنبه _۸ مهرماه_ در مراسم استقبال از دانشجویان تازه وارد دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: موقعیت و شرایط جدید کشور، یک هویت جدید و استقلال خاصی برای دانشجویان به وجود می آورد و توسعه روابط اجتماعی دانشجویان با دیگر اقشار جامعه از مهم ترین ثمرات این فضا است.

وی افزود: جایگاه علمی که امروز کشور ما در آن قرار دارد، ثمره تلاش و کوشش افرادی است که اکنون به عنوان پدر و مادر از شما سرپرستی می کنند و حال شما دانشجویان نسل جدید می توانید با ساختن یک آینده بهتر برای کشور از زحمات و تلاش های والدین خود تشکر و قدرانی کنید.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: آموزش در دانشگاه ها باید توام با فعالیت های خودجوش توسط دانشجویان باشد و به میزانی که تلاش کنید می توانید از ثمره تلاش خود بهره مند شوید. دانشجو نباید منتظر آموزش یک جانبه از سوی اساتید و تحمیل دروس باشد و خودش باید در جهت یافتن دانش فعالیت کند.

طالبی ادامه داد: دانشگاه و جامعه دو رکن جدا از یکدیگر نیستند و هر دو می توانند نقاط ضعف و قوت خود را از طریق ارتباط با دیگری اصلاح کنند تا به توسعه و ارتقا سطح علمی برسند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان بیش از هفتاد سال سابقه دارد اضافه کرد: دانشگاه اصفهان افتخار دارد از ۴ هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید پذیرایی کند.

کد خبر 391530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.