سهم ۷۶ درصدی زنان از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: بیش از هزار طرح اشتغال در پنج ماهه نخست سال ۹۸ توسط مددجویان زن کمیته امداد در استان راه‌اندازی شده که سهم ۷۶ درصدی طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان را به خود اختصاص می‌دهد.

محمدرضا متین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح‌های اشتغال مددجویان زن، اظهار کرد: یک هزار و 18 طرح اشتغال در پنج ماهه نخست سال ۹۸ توسط مددجویان زن اصفهانی راه‌اندازی شده که سهم ۷۶ درصدی از کل یک هزار و ۳۴۸ طرح‌ اشتغال کمیته امداد اصفهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ طرح نیز در این بازه زمانی توسط مددجویان مرد اجرا شده است، افزود:  میزان وام پرداختی به این طرح‌ها بیش از ۲۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان بوده که این تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و صندوق امداد ولایت پرداخت ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه طرح‌های اشتغال مددجویان در حوزه‌های مختلفی اجرا شده است، تصریح کرد: به ایجاد اشتغال در حوزه‌هایی شامل حمل‌ونقل، خدمات، دامپروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، تولیدی، فرش و گلیم در این طرح‌ها پرداخته شده است.

متین‌پور خاطرنشان کرد: بیشترین طرح‌های اجراشده در پنج‌ماهه نخست امسال به ترتیب در حوزه خدمات با ۵۳۲ و دامپروری با ۴۵۱ طرح است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت وام اشتغال توسط کمیته امداد اقدامی به‌ منظور خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است، گفت: برای تحقق این هدف طرح‌های اجرا شده تا پنج سال به  ‌صورت دوره‌ای مورد بازدید قرارگرفته و در صورت نیاز با پرداخت وام مجدد و خدمات مشاوره و بازاریابی از آنها حمایت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همچنین گفت: مددجویانی که درآمد طرح‌های اشتغال آنها به حداقل حقوق وزارت کار برسد از چرخه دریافت مستمری خارج می‌شوند ولی در صورت تمایل از سایر خدمات این نهاد مانند بیمه درمانی و کمک‌های موردی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 391524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.