به بهانه‌ی تولد قاتل اکراینی

آندری شوچنکو اسطوره فوتبال اوکراین روز گذشته وارد ۴۳ سالگی خود شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۱۹۸۶ با انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، بادی که از سمت شوروی می‌وزید تمام آلودگی ها را به قلب اروپا می‌آوُرد و آن ها را هم در معرض خطر قرار می داد.

چند سال بعد دیگر از آن باد سمی خبری نبود، اما طوفانی در حوالی چرنوبیل شکل گرفت که وقتی پاش به مرکز اروپا  رسید، برای همه ی جای قاره سبز خطر آفرین بود. اسم آن طوفان آندری شوچنکو بود.

اسطوره‌ی فوتبال اوکراین همان جانشین خلف اولگ بلوخین بود که حتی در رویاهای سرمربی اش هم وعده‌ی گلزنی می‌داد. گل معروفش به بوفون سوال مبهم تمام فوتبالدوست ها بود که از خودشان می پرسیدند "مگر می‌شود بهترین دروازبان دنیا چنین گلی را دریافت کند؟"
جواب این سوال ساده بود؛ اگر قرار باشد شوای قاتل توپی را به سمت دروازه‌ای شوت کند حتی از دست بوفون هم کاری ساخته نیست.

وقتی که در فیلم شرلوک هلمز، موریارتی به شکل عجیبی خبر از زنده بودن خودش می دهد، جمله‌ی جان واتسون موجی از آرامش را به بیننده القا می‌کند. او در ستایش شرلوک می‌گوید:"همه باید خودشان را بپوشانند، چون طوفان شرقی در راه است".
این همان جمله‌ای است که باید سردر سن سیرو در هنگام بازی های میلان نوشته می شد. جمله‌ای که هر چقدر برای میلانی ها آرامش بخش بود، برای حریفان عذاب آور.

طوفان شرق، یادآور خاطرات فن باستن افسانه‌ای و صاحب ابدی پیراهن شماره‌ی ۷ میلان است. پیراهنی که پس از گذشت سال ها هنوز هم فقط خاطرات قاتل اوکراینی را تداعی می‌کند.

مردی که با آن چهره‌ی جذاب و کیفیت بالا نه تنها میلانی ها را عاشق خودش کرد، بلکه کاری کرد که لباس زرد اوکراین هم همیشه به یک لباس محبوب برای طرفداران روسونری تبدیل شود.

کد خبر 391521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.