راهکارهای طبیعی برای بهبود مبتلایان به سرطان ریه

بیماران مبتلا به سرطان ریه با آگاهی در مورد آنچه در بدن‌ آن‌ها اتفاق می‌افتد، احساس آرامش بیشتری کرده و با رعایت راهکارهای موثر می‌توانند دوره بهبود خود را سرعت بخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکثر افراد هنگامی که از ابتلای یکی از نزدیکان خود به سرطان آگاه می‌شوند، به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند و نمی‌دانند که چگونه باید با او رفتار کنند؛ در چنین شرایطی بیماران نیز تحت فشار روانی شدیدی قرار گرفته و آسیب‌پذیری آن‌ها بالاتر می‌رود. مدیریت عوارض جانبی در کنار تیم مراقبت‌های بهداشتی، بهبود تنفس از طریق توانبخشی ریوی و استفاده از روش‌های درمانی مکمل مانند یوگا، مدیتیشن یا ماساژ، گزینه‌هایی مناسب برای کمک به ادامه زندگی رضایتبخش در بیماران مبتلا به سرطان ریه است. در ادامه شما را با راهکارهای طبیعی و  آسان برای بهبود این بیماران آشنا می‌کنیم: 

استراحت کامل

بیماران مبتلا به سرطان ریه ممکن است همواره احساس خستگی کنند، اما انرژی بدن آن‌ها بلافاصله پس از اتمام دوره درمان، مجددا به دست می‌آید. مصرف غذاهای سالم و مغذی نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؛ مبتلایان به سرطان ریه با مصرف این غذاها انرژی بیشتری دریافت می‌کنند و می‌توانند با کاهش عوارض جانبی و خطر ابتلا به عفونت‌ها، به بهبود سریع‌تر خود کمک کنند. گاهی این افراد در طول دوره درمان میلی به غذا خوردن احساس نمی‌کنند، اما این امر نباید مانع از مصرف وعده‌های غذایی شود. یک متخصص تغذیه می‌تواند به انتخاب بهترین مواد غذایی برای این بیماران کمک کند.

ادامه‌دادن به فعالیت‌های ورزشی

تا زمانی که این بیماران از نظر پزشک مشکلی نداشته باشند، می‌توانند به انجام روزانه هرگونه فعالیت فیزیکی مانند دوچرخه‌سواری، شنا، یوگا یا پیاده‌روی بپردازند. با انجام این فعالیت‌ها، انرژی بدن افزایش می‌یابد، میزان استرس روزانه افراد  کاهش یافته، اشتهای آن‌ها بیشتر می‌شود و روحیه بهتری پیدا خواهند کرد.

صحبت‌کردن در مورد احساسات خود

اطلاع‌یافتن بیماران سرطانی از مشکل خود، نقطه عطفی در زندگی آن‌ها محسوب می‌شود؛ افرادی که پیش از این سابقه افسردگی یا استرس زیاد در زندگی داشته‌اند، با تشخیص سرطان، دوران سختی را سپری می‌کنند. در اینگونه موارد افراد می‌توانند در مورد احساس خود با دوستان و یا یک متخصص سلامت صحبت کنند و از آن‌ها مشاوره بگیرند.

رعایت سبک زندگی سالم

کنار گذاشتن عادات بد به کنترل استرس و ایجاد آرامش افراد کمک می‌کند، اما سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، پرخوری و ورزش‌نکردن، کیفیت زندگی آن‌ها را کاهش می‌دهد. مراقبت از بدن و تکیه بر دوستان و خانواده نیز نقش موثری در بهبود بیماری خواهد داشت.

پیگیری اثرات جانبی

درمان‌های مختلفی برای سرطان ریه وجود دارد، اما تأثیر همه داروها بر تمامی افراد یکسان نیست؛ احساس خستگی، عفونت، درد، حالت تهوع یا استفراغ، کمبود آهن در خون و افسردگی، بعضی از شایع‌ترین علائم همراه با درمان‌ سرطان ریه است. بیماران باید در اسرع وقت پزشک را از وجود این مشکلات مطلع کنند. همچنین داروهایی وجود دارد که بسیاری از این علائم را کاهش می‌دهد؛ تغییر سبک زندگی نیز می‌تواند به بهبود علائم کمک کند.

کد خبر 391508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.