آیا اصلاح صورت با تیغ برای زنان مضر است؟

روش‌های متعددی برای رفع موهای صورت در زنان وجود دارد که هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص خود است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی زنان برای رفع موهای زائد به انواع روش‎های ابتکاری و دردناک مانند استفاده از موچین، اپیلاسیون، موم، درماپلنینگ (لایه‌برداری خارجی‌ترین لایه پوست)، اصلاح با بند، استفاده از کرم‌های موبر، مصرف افلورنتین (داروی درمان رشد موی زائد)، الکترولیز و لیزر موهای زائد متوسل شده‌اند. اما برخی از آنان نیز از روش ساده‌تری که مردان صدها سال به آن اعتماد کرده‌اند، یعنی اصلاح صورت با تیغ، استفاده می‌کنند. در ادامه با بعضی از مزایا و معایب  اصلاح صورت با تیغ برای زنان آشنا می‌شویم:

مزایا و معایب  اصلاح صورت با تیغ

اصلاح با تیغ معمولاً بدون درد است و تاثیر آن بسته به میزان رشد موهای هر فرد، ممکن است چند ساعت‌ یا گاهی چند روز باشد. به علاوه، این روش باعث نرم و درخشان به نظر رسیدن پوست صورت می‌شود. مضرات این روش شامل احتمال سوزش، قرمزی، بریدگی‌های سطحی، ایجاد موهای زیرپوستی و حتی گاهی عفونت است. اغلب این سؤال مطرح می‌شود که آیا اصلاح با تیغ باعث ضخیم‌تر و خشن‌تر شدن موهای زائد می‌شود یا خیر. در واقع اینگونه نیست که فولیکول‌های موی ما با سرعت و ضخامت مشخصی رشد کند؛ این امر می‌تواند با گذشت زمان براساس سن، تغییرات هورمونی، داروها و سایر عوامل تغییر کند و اصلاح با تیغ آن را تغییر نمی‌دهد. با این حال، هنگامی که تیغ، مو را با زاویه صاف قطع می‌کند، انتهای موی که در حالت طبیعی نازک و نرم است هنگام رویش مجدد کمی تیزتر احساس می‌شود.

توصیه‌هایی برای اصلاح صورت با تیغ

در واقع مردان مستعد رشد موهای ترمینال ( موهای ضخیم و خشن )، روی پوست صورت خود هستند و صورت زنان عمدتاً دارای موهای پُرز مانند (موهای نازک و روشن) است. توصیه می‌شود افراد از یک تیغ به طور انحصاری برای صورت خود استفاده کنند. بعد از اصلاح نیز باید از قرار دادن هر محرکی بر پوست صورت مانند تونرها، رتینوئیدها، اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی اسید پرهیز کرده و به جای آن، پوست را با یک مرطوب‌کننده ساده بدون بو یا سرم اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) تسکین  و هیدراته کنند.

علت ایجاد موهای زائد در صورت

 مشاهده موهای زائد زیاد در صورت می‌تواند نشانه عدم تعادل هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد. در این صورت مراجعه به پزشک متخصص، ضروری است. ممکن است زنان پس از اصلاح صورت با تیغ ممکن است مواردی مانند ایجاد موهای خشن، موهای زیرپوستی روی چانه یا گردن، برآمدگی‌هایی به نام "pseudofolliculitis barbae"، عفونت‌های پوستی، جوش‌های ملتهب، آکنه‌های کیستیک در صورت (نوعی آکنه همراه با برآمدگی‌های دردناک) را تجربه کنند که باعث کاهش تمایل آن‌ها برای اصلاح صورت با تیغ می‌شود.

کد خبر 391505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.