افزایش ۱۰ درصدی حوادث در فردیس

رئیس ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس از افزایش ۱۰ درصدی حوادث در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: علت افزایش حوادث بارندگی بوده که سبب افزایش عملیات‌های تخلیه سیلاب و حریق بوته‌ها در فصل گرما شده است.

حسین عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری ۷۸۳ مورد حریق در فردیس رخ داده است، اظهار کرد: خوشبختانه آتش نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس در تمام این موارد به موقع در محل حادثه حاضر شده و خدمات‌رسانی داشته‌اند.

وی از انجام ۶۵۶ مورد عملیات امداد و نجات در شش ماه ابتدای سال جاری در فردیس خبر داد و اضافه کرد: در این باره زمانی ۹۴ حادثه بین‌راهی در فردیس رخ داده است.

رئیس ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس با بیان اینکه این سازمان ۲۹۵ مورد استقرار در شهر در ایام مختلف در شش ماه گذشته انجام داده‌ است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۴ مورد کمک‌رسانی به سازمان‌های آتش‌نشانی شهرهای اطراف انجام شده است.

عاشوری با بیان اینکه چهار هزار و ۹۳ نیروی عملیاتی در عملیات‌های امداد و نجات شش ماه ابتدای سال جاری شرکت داشته‌اند، عنوان کرد: در این عملیات‌ها دو هزار و ۲۷ خودروی سبک و سنگین عملیاتی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۹ نفر در حوادث رخ داده در شش ماه ابتدای سال جاری دچار مصدومیت شدند، تصریح کرد: دو نفر از این افراد از نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری بوده‌اند.

رئیس ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس با اشاره به اینکه در حوادث رخ داده در نیمه نخست امسال ۲۸۰ نفر نجات یافته‌اند، گفت: طبق نظر کارشناسان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، میزان جلوگیری از خسارات مالی به مردم در حوادث این مدت حدود ۱۰۷ میلیارد تومان بوده است.

عاشوری از افزایش ۱۰ درصدی حوادث در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: علت افزایش حوادث بارندگی بوده که سبب افزایش عملیات‌های تخلیه سیلاب و حریق بوته‌ها در فصل گرما شده است.

وی از صدور ۳۳۶ پرونده جواز پایان کار ایمنی ساختمان در این مدت خبر داد و اظهار کرد: زیرساخت‌های صدور جواز پایان کار ایمنی ساختمان در فردیس ایجاد شده است و همه اقدامات این حوزه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر انجام می‌شود.

رئیس ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس با اشاره به تهیه ۲۰ دستگاه ست کامل تنفسی، ۲۰ سیلندر دستگاه تنفسی، یکصد جفت دستکش حریق، ۵۰ کلاه ایمنی آتش‌نشانی، ۵۰ جفت چکمه حریق و یک دستگاه خودروی سنگین امداد و نجات برای این سازمان افزود: برای خرید این تجهیزات فوق اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر 391501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.