اصلی‌ترین مانع رشد صنعت، بالا بودن قیمت تمام‌شده پول است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اصلی‌ترین مانع برای رشد صنعت کشور، بالا بودن قیمت تمام‌شده پول است که هم قدرت رقابت را از آنها می‌گیرد و هم صرفه اقتصادی فعالیت‌های تولیدی را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"حسین سلاح ورزی، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به روند کند رشد اقتصادی، گفت: اصلی‌ترین مانع برای رشد صنعت کشور، بالا بودن #قیمت تمام‌شده پول است که هم قدرت رقابت را از آنها می‌گیرد و هم صرفه اقتصادی فعالیت‌های تولیدی را از بین می‌برد.

به گفته او، شورای عالی هماهنگی سران سه قوه برای حل مشکلات تولید نتوانسته این مشکلات را چندان حل کند.

سلاح ورزی با بیان اینکه رشد اقتصادی پایدار به بهره‌وری و نرخ تشکیل سرمایه ثابت بستگی دارد اما اکنون روند نرخ تشکیل سرمایه ثابت منفی و میزان بهره‌وری صفر است، افزود: اصلی‌ترین مانع رشد صنعت کشور بحث قیمت تمام‌شده پول است زیرا هرچقدر منابع در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی برای توسعه صنعت قرار دهیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام‌شده پول این منابع برای آنها بالای 20 درصد در می‌آید که در رقابت با رقبای خارجی که این عدد برای آنها سه تا چهار درصد است نمی‌توانند رقابت کنند.

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد سازوکار پیشگیرانه و نظرخواهی از فعالان اقتصادی پیش از ابلاغ سیاست‌ها موجب رونق اقتصادی می‌شود و آسان‌ترین راه در این زمینه در پیش روی دولت است.

به اعتقاد وی سیاست‌گذاری خاصی برای تحقق رشد اقتصادی در کشور مشاهده نمی‌شود و کماکان تولیدکنندگان از فشار سازمان های مالیاتی و تامین اجتماعی گله مندند."

کد خبر 391500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.