رفع بیش از ۴۱ هزار سدمعبر در یکسال گذشته

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ ‌ تعداد ۴۳ هزار و ۱۲۲ تذکر و پیشگیری از سد معبر به واحدهای صنفی شهر ابلاغ و ۱۲ هزار و ۴۵۷ اخطاریه صادر شد که منجر به رفع تخلف ۴۱ هزارو ۷۷۴ واحد صنفی تخلف شد.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

وی با بیان اینکه رفع سد معبر صنوف باتوجه به اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و آموزش کسبه انجام می‌شود، افزود: اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود، بدون تردید اصفهان شهری پاک از تخلف سد معبر خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه رفع تخلفات تابلوهای صنفی فاقد مجوز و مغایر با ضوابط باتوجه به اعمال اقدامات پیشگیرانه و آموزش کسبه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای جمع آوری تابلوهای غیرمجاز ۱۲ هزار و ۹۰ اخطاریه صادر و رفع تخلف چهار هزار و ۴۰۵ تابلوی غیرمجاز انجام شد.

وی ادامه داد: درخصوص جمع آوری و رفع تخلف خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر یک هزار و ۲۷۶ اخطاریه صادر شد که باعث جمع‌آوری ۴۹۹ خودرو رها شده در سطح شهر شد.

محمدحسینی از جمع آوری دو هزارو ۴۷ دستفروش در سطح شهر طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: جمع‌آوری و ساماندهی ۳۵۹ متکدی نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان به جای کمک به متکدی آن، کمک‌های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر سطح شهر ارایه کنند به طور حتم به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، اما با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در بخش کنترل ساختمان در راستای جلوگیری از ادامه فعالیت و تعطیلی کارگاه های ساختمانی متخلف و یا فاقد مجوز و پروانه (خلاف مفاد پروانه) جلوگیری از افزایش طبقات یک هزار و ۶۰۷ ساختمان، جلوگیری از تعمیرات داخلی ۱۰ هزار و ۷۴۷ ساختمان، جلوگیری از تبدیل یک هزار و ۳۶۳ ساختمان و تعطیلی ۱۹ هزار و ۱۹۳ کارگاه ساختمانی متخلف انجام شده است.

محمدحسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کنترل ضایعات سطح شهر (پیشگیری و تعطیلی کارگاه‌های مختلف و سد معبر کننده مصالح و نخاله)، اظهار کرد: در این راستا ۲۲ هزار و ۶۵۴ مورد اخطاریه صادر و تعطیلی ۹ هزار و ۷۷۷ کارگاه ساختمانی متخلف انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع مزاحمت کارگاه‌های صنفی مزاحم از طریق اجرای تمهیدات و تعطیلی، ۲۸۲ رأی اجرا و ۴۸۷ رأی نیز براساس بند ۱۴ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رفع خطر از بناها حادثه آفرین و چاله ها و اشیاء مشرف به معابر عمومی اجرا شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در یکسال گذشته (از مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ ) در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ۱۰۸۶ رأی اجرا شده است.

کد خبر 391494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.