امروز تمام مدارس مشهد تعطیل است

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: با توجه به تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد، تمام مدارس ابتدایی دوره اول و دوم و مراکز پیش‌دبستانی و همچنین برخی از مدارس استثنائی امروز (دوشنبه) در نوبت صبح تعطیل است.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اعلام این خبر،  اظهارکرد: هوای پاک به نسبت آب و غذا از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و حق مردم است که از هوای پاک برخوردار باشند؛  برخی از آلودگی‌ها توسط صنایع انسان‌ساز مانند وسایط نقلیه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به کلانشهرهایی مانند مشهد که توسعه شهری دارند و روز به روز آلودگی در این شهرها بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در گذشته عواملی مانند گرد و غبارهای طبیعی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها سبب آلودگی هوا بوده اما امروزه آلودگی هوا بر اثر صنایع انسان‌ساخت است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه شدت آلودگی صوتی در مشهد بالاتر از حد استاندارد است،  ادامه داد: کنترل از مبدا (گازسوز کردن خودروها، استفاده از خودروهایی که سوخت کمتری مصرف می‌کنند و استفاده از حمل و نقل عمومی و ...)، خارج کردن خودروهای فرسوده، خارج کردن آلاینده‌ها و استفاده از انرژی پاک (انرژی خورشید،  باد و ...) راه‌های اساسی در کاهش آلودگی هوا است.

یعقوبی اضافه کرد: با توجه به تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد، تمام مدارس ابتدایی دوره اول و دوم و مراکز پیش‌دبستانی و همچنین مدارس استثنائی نواحی هفت‌گانه مشهد و تبادکان و همچنین مناطق احمدآباد و رضویه، امروز (دوشنبه) در نوبت صبح تعطیل است.

وی با بیان اینکه منواکسید کربن که آلودگی ناشی از وسایل نقلیه است، سبب بروز بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی می‌شود، تاکید کرد: ۲۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد وجود دارد که ۱۰ ایستگاه مربوط به شهرداری، ۱۲ ایستگاه مربوط به اداره‌کل محیط زیست و یک ایستگاه مربوط به سازمان هواشناسی است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در این ایستگاه‌ها بر اساس داده‌ها، شاخص‌ها اعلام می‌شود و ایستگاه‌ها معطوف به همین ۲۳ ایستگاه نیست و در مجموع شبکه پایش ۱۰۰ ایستگاه سنجش و پرتابل وجود دارد که علاوه بر اندازه‌گیری کیفیت هوا، آلودگی صوتی را اندازه‌گیری می‌کنند.

کد خبر 391480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.