۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
کاهش ۱۰ درصدی حوادث در تیران

شهردار تیران از کاهش ۱۰ درصدی حوادث و مآموریت‌های امداد و نجات آتش‌نشانی این شهر در یکسال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از آن، خبر داد.

حسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تیران با بیان اینکه فعالیت‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در قالب یک واحد با یک ایستگاه خودرو در حال انجام است، اظهار کرد: توسعه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی و ارتقاء ساختار اداری آتش‌نشانی جزو برنامه‌های مهم مدیریت شهری است.

وی افزود: آزمون استخدامی جدید فرصت خوبی برای جذب نیرو برای آتش‌نشانی این شهر بود، افزایش تیم‌های امدادی و خدماتی این واحد برای خدمت‌رسانی بهتر و با کیفیت بیشتر لازم است.

شهردار تیران با بیان اینکه آتش‌نشانی این شهر علاوه بر ارایه خدمات به مرکز شهرستان در روستاها و جاده ها نیز ماموریت دارد، تصریح کرد: لازم است واحد آتش‌نشانی این شهرداری به سازمان ارتقاء یابد، اما باید این موضوع در مراجع بالادستی وزارت کشور مصوب شود.

شفیعی ادامه داد: توسعه تجیهزات امدادی و احداث یک جایگاه جدید آتش‌نشانی نیز در حال بررسی است که با تخصیص اعتبار به این حوزه این طرح‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به حوادث رخ داده در این شهر در یک‌سال گذشته خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی تیران در سال گذشته بیش از ۱۸۰ ماموریت انجام دادند که بیش از ۵۰ مورد آن حریق و مابقی حوادث جاده‌ای، سقوط در چاه، رهاسازی پرونده و حیوانات در منازل بوده است.

شهردار تیران یادآور شد: ماموریت‌های آتش‌نشانی این شهر در یک‌سال گذشته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

شفیعی با بیان اینکه بیشترین تعداد حوادث مربوط به تصادفات جاده‌ای و سقوط در چاه بوده است، اظهارکرد: رعایت اصول ایمنی و دقت و توجه در کاهش حوادث موثر است و باید نسبت به مسایل و تهدیدهای روز آگاه باشیم.

وی گفت: آموزش، پیشگیری، ارتقاء دانش عمومی و نظارت بر کیفیت ساختمان‌سازی و ارایه خدمت در مناطق صنعتی از راهکارهای موثر در کاهش حوادث است.

کد خبر 391478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.