بهره‌برداری از فاز دوم آتش‌نشانی بیرجند در نیمه دوم امسال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: فاز نخست سایت آتش‌نشانی بیرجند سال گذشته انجام شد و با قول مساعد شهردار مبنی بر اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نیمه دوم امسال، فاز دوم این سایت نیز انجام می شود.

به گزارش ایمنا، علی حسینی اظهار کرد: سال گذشته ۷۹۶ نفر در حوادث مختلف نجات یافتند که امسال شمار این افراد با سه درصد افزایش در حوادث جاده‌ای و حریق به ۸۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و ۵۷۴ مورد از تماس‌ها منجر به ماموریت امدادی و اطفایی شده و امسال یک‌هزار و ۶۰۴ تماس منجر به ماموریت‌ شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود: سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۹۶ مزاحمت تلفنی برای سازمان آتش‌نشانی اتفاق افتاد و امسال این تعداد به ۳۵ هزار و ۹۵۲ کاهش یافته است که بسیاری از مزاحمان کودکان بودند و سهوی و عمدی نبوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: برای شناسایی اماکن پرخطر در شهرستان یک سری اقداماتی انجام شده و با توجه به اینکه امکانات و خودروها و نیروهای سازمان محدود است، اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود شاید امکانات فعلی پاسخگوی حوادث سنگین نباشد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات پیشگیرانه و ایمنی انجام شود، تصریح کرد: برای احداث پمپ بنزین روبروی آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند تمام نکات ایمنی رعایت شده و اگر آن نقشه‌ای که سازمان آتش‌نشانی تایید کرده اجرا شود هیچ مشکلی نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار کرد: فاز نخست سایت آتش‌نشانی بیرجند سال گذشته انجام شد و با قول مساعد شهردار بیرجند مبنی بر اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نیمه دوم امسال، فاز دوم این سایت نیز انجام می‌شود

حسینی ادامه داد: اماکن پرخطر و بازار بیرجند بازدید شده که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم ایمنی نسبی بازار را ایجاد کنیم تا هیچ‌گونه حریقی صورت نگیرد.

وی عنوان کرد: برای ساختمانی که ایمنی نسبی نداشته باشد پروانه پایان کار صادر نمی‌شود، مجتمع‌های زیادی دارای سیستم اطفای حریق هستند، اما بسیاری از این مجتمع‌ها آگاهی استفاده از این سیستم‌ها را ندارند.

کد خبر 391476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.