انجام ۶۶۰ عملیات موفق توسط سازمان آتش‌نشانان زرین شهر

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر در یک‌سال گذشته ۶۶۰ عملیات موفق را سرانجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، علی‌اصغر ذاکری‌هرندی در آیین تجلیل از آتش‌نشانان سازمان زرین‌شهر، اظهار کرد: هفت مهرماه ۱۳۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی ارتش بعث عراق پالایشگاه آبادان را بمباران کرد،اما پس از اتمام حمله هوایی، آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن در محل پالایشگاه حاضر و برای اتفاء حریق، نجات مهندسان و جلوگیری از خسارت بیشتر به این پالایشگاه فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: حدود ۴۰ دقیقه حمله هوایی دیگری به پالایشگاه آبادان انجام شد که در آن تعدادی از آتش‌نشانان به شهادت رسیدند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: ۲۰ سال پس از آن واقعه دردناک، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هفتم مهرماه را به پاس تقدیر از ایثار، شهادت، عشق و خلوص آتش‌نشانان به عنوان روز آتش‌نشان نام‌گذاری کرد.

ذاکری عنوان کرد: آتش‌نشانان شجاع در زمان وقوع حوادث با تمام قوا برای نجات هم‌میهنان خود وارد عمل می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهایی استانداری اصفهان، آتش‌نشانی را مظهر ازخودگذشتگی و مقاومت دانست و گفت: شجاعت و دلیری آتش‌نشانان باید مدنظر مدیران شهری باشد و همواره از آنان حمایت کنند.

ذاکری با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان این سازمان در یک‌سال گذشته ۶۶۰ عملیات موفق را انجام دادند که این مسئله نشان از توانمندی شهرداری و نیروهای آتش‌نشان آن است.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت آتش‌نشانی تنها اتفاء حریق، نجات افراد از رودخانه، جاده و... نیست بلکه این سازمان در حوزه‌های امداد و نجات و کنترل ساختان‌سازی‌ها که اقدامی پیشگرانه از وقوع بحران است نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصرح کرد: سازمان آتش‌نشانی باید استاندارد مصالح ساختمانی نیز نظارت کند.

ذاکری عنوان کرد: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان از شهریور  ۱۳۹۷ تا شهریور امسال، ۹۳ درجه آتش‌نشانی را به آتش‌نشان استان اعطا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء ۱۰۰ گروه‌ شغلی، جذب پنج دستگاه آتش‌نشانی به صورت رایگان در استان اصفهان و جذب چهار دستگاه ست کامل امداد که بین شهرداری‌ها توزیع شد از دیگر اقداماتی بوده که برای تجهیز و ارتقاء آتش‌نشانی‌های استان انجام شده است.

کد خبر 391468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.