فراری لغزید؛ همیلتون قهرمان شد

لوییز همیلتون در مسابقه فرمول یک روسیه نخستین قهرمانی خود پس از تعطیلات تابستانی را جشن گرفت، بوتاس نیز دوم شد و لکرک سوم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله شانزدهم مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ عصر امروز _هفتم مهرماه_ در پیست سوچی روسیه برگزار شد. این پیست با پیچ‌های تند و عرض متوسط یکی از پیست‌های منحصربه فرد مسابقات بوده که سبقت گیری در آن دشوار است. همواره مسابقه روسیه حال و هوایی سیاسی نیز دارد و ولادیمیر پوتین از طرفداران پر و پا قرص این رقابت است.

این مرحله در واقع چهارمین مرحله پس از تعطیلات تابستانی بود، تعطیلاتی که برای فراری با کار مضاعف مترادف بود و نتیجه آن پیروزی در تمام سه مسابقه قبلی بود. طبق انتظارات در تمرینات این مرحله از مسابقات نیز فراری رکوردهای بهتری ثبت کرد تا بار دیگر شانس قهرمانی یکی از رانندگان این تیم در روسیه بیشتر از دیگر رقبا باشد. در طرف دیگر نیز مرسدس تلاش‌های زیادی کرد تا پرده از راز خودرو فراری بردارد و راه مقابله با آن را بفهمد.

این تلاش‌های مرسدس تا تعیین خط بیهوده بود و بار دیگر گاو خشمگین فراری درخشید و لکرک پول پوزیشن را کسب کرد، اما به دلیل شرایط خاص پیست و وجود قوسی در پیچ اول رده اول بهترین جایگاه برای آغاز رقابت روسیه نیست! لوییز همیلتون نیز رده دوم را کسب کرد و پس از او سباستین فتل با اختلافی دو صدم ثانیه‌ای سوم شد. مکس ورشتاپن، والتری بوتاس، کارلوس ساینز، نیکو هالگنبرگ، لندو نوریس، رومن گروژان و دنیل ریکیاردو چهارم تا دهم شدند.

مسابقه اصلی در روز یکشنبه و در هوای مطلوب سوچی آغاز شد، در استارت مسابقه فتل از دیگر راننده‌ها شروعی بهتر داشت و در همان دور اول با سبقت از همیلتون و لکرک رده اول را کسب کرد. همیلتون نیز برای دقایقی جایگاه خود را به ساینز داد، اما آن را پس گرفت. پس از سبقت فتل از لکرک در رادیو تیم فراری به لکرک اعلام کرد که "ما بعدا داخل مسابقه احتمالا جایگاه ها رو عوض می کنیم."؛ یک استراتژی عجیب دیگر از فراری در راه است؟

برخورد گروژان و دنیل ریکیاردو که منجر به خروج راننده هاس از مسابقه شد خودرو ایمنی را به درون پیست کشاند. پس از خروج ماشین ایمنی به فتل دستور داده شد که اجازه عبور که لکرک دهد، او نیز از تیم درخواست کرد تا بگذارند دو دور دیگر بزند. در دورهای بعد فتل فاصله ۲ ثانیه و ۶ دهمی ایجاد کرده و فراری نیز اعلام می‌کند که به دلیل نزدیکی همیلتون تعویض جایگاه در ادامه مسابقه خواهد بود؛ اوضاع درون تیمی فراری جالب به نظر نمی‌رسد!

تا زمان رسیدن تعویض لاستیک‌ها اتفاق خاصی در پیست نیافتاد و فراری نیز ترجیح داد تا دستور تغییر جایگاه را فعلا معلق کرد. بالاخره این لکرک بود که به عنوان اولین راننده به پیت رفت و پشت سر بوتاس و در رده پنجم به پیست بازگشت، پس از چند دور نیز فتل برای تعویض لاستیک وارد پیت لین شد و پشت سر لکرک به پیست بازگشت تا بار دیگر برتری با راننده موناکویی باشد.

و اما فاجعه، در دور ۲۸ ماجرا برای فراری جور دیگر رقم خورد، ماشین سباستبن فتل در کنار پیست توقف کرد و به دلیل از دست دادن سیستم بازیابی انرژی از مسابقه کنار رفت تا فتل در رادیو خود فریاد بزند که "اون موتورهای V۱۲ های لعنتی رو برگردانید"! این اتفاق باعث شد تا دستور خودرو ایمنی مجازی صادر و فرصت عالی برای پیت استاپ در اختیار رانندگان مرسدس قرار دهد.

تنها سه دقیقه بعد جورج راسل هم با دیواره پیست برخورد کرد و خودرو ایمنی وارد پیست شد. حالا همیلتون و بوتاس پشت سر ماشین ایمنی پیشتاز هستند و لکرک نیز بار دیگر تایرهای خود را عوض می‌کنند. در ادامه بوتاس چند تلاش برای سبقت از همیلتون انجام داد که بی فایده بود، در دورهای پایانی نیز لکرک برای سبقت از بوتاس تلاش کرد که بی فایده بود.

در نهایت مرسدسی ها اولین قهرمانی خود پس از تعطیلات را جشن گرفتند تا همیلتون نیز نفس راحتی بکشد و فاصله را در جدول قهرمانی سال بیشتر کند.

کد خبر 391449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.