کمیسیون پزشکی بنیاد شهید به پرونده ۷۸۰ جانباز رسیدگی کرد

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ کمیسیون پزشکی بنیاد در استان‌های مازندران و خراسان رضوی برگزار شد و به پرونده ۷۸۰ جانباز رسیدگی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به اعزام تیم تخصصی کمیسیون پزشکی به استان مازندران، گفت: این تیم متشکل از هشت پزشک متخصص، دبیر و دو نفر کارشناس در روزهای چهارم و پنجم مهرماه در این استان حضور یافتند.

وی افزود: ۳۵۱ نفر از دعوت‌شدگان در این کمیسیون حضور یافتند و مورد معاینه و ارزیابی تیم تخصصی قرار گرفتند که در پایان ۹۰ نفر مشمول افزایش درصد جانبازی و ۵۰ نفر مشمول دریافت حق پرستاری تشخیص داده شدند.

رسیدگی به پرونده ۴۲۹ جانباز در خراسان رضوی

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور تیم تخصصی این کمیسیون در خراسان رضوی نیز گفت: این تیم متشکل از هشت پزشک متخصص، دبیر و دو کارشناس در روزهای چهارم و پنجم مهرماه در استان خراسان رضوی حضور یافتند.

وی ادامه داد: در این کمیسیون ۴۲۹ نفر از جانبازان و متقاضیان مورد معاینه و ارزیابی تیم تخصصی قرار گرفتند و در پایان ۸۸ نفر مشمول افزایش درصد جانبازی و ۲۵ نفر مشمول دریافت حق پرستاری تشخیص داده شدند.

بر اساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان زیر ۲۵ درصد ۳۳۱ هزار و ۵۵۵ نفر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ۲۳۳ هزار و ۲۶۷ نفر، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد ۲۵ هزار و ۴۸۱ و جانبازان بالای ۷۰ درصد حدود ۹ هزار و ۶۸۸ نفر است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند؛ همچنین حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

کد خبر 391440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.