آمریکا هرگز تا این حد در خطر نبوده است

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

پلوسی: استیضاح ترامپ ارزش از دست دادن مجلس نمایندگان را دارد

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار کرد، پیگیری حکم کنگره برای بازخواست رییس جمهور، از سیاست مهم‌تر است.  او در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاثیر منفی این اقدام بر کنترل مجدد مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۰ گفت: مهم نیست. نخستین مسئولیت ما حفاظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا است. پلوسی ادامه داد: مردم می‌گویند این کار با خطری سیاسی برای شما همراه است. مهم نیست. زیرا نمی‌توانیم رییس جمهوری داشته باشیم که تعهداتش را زیر پا می‌گذارد و امنیت ملی و سلامت انتخابات را تضعیف می‌کند. پلوسی همچنین اظهار کرد، اکنون دیدگاه عمومی مردم حامی تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ است. چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است. او در این خصوص گفت: نظرات عموم مردم کاملا (درباره استیضاح) تغییر کرده است. اکنون هم ممکن است این نظرات تغییر کنند، کسی چه می‌داند، اما در حال حاضر مردم آمریکا پس از مواجه شدن با شکایتی که درباره آن تماس تلفنی علیه ترامپ تنظیم شد و گزارش بازرس کل و بی‌توجهی دولت در خصوص آن، در حال گرفتن تصمیم دیگری هستند. وی افزود، پس از آنکه دموکرات‌هایی که نسبت به پیامدهای سیاسی استیضاح محتاط بودند، خواستار استیضاح ترامپ شدند، فورا در مقاومتی که درباره این مساله داشت، تجدید نظر کرد. پلوسی اظهار کرد: اگر واقعیت‌های موجود مردم آمریکا را (برای استیضاح) قانع‌ کرده، برای برخی جمهوری‌خواهان هم ممکن است قانع‌کننده باشد.

لینتون: ترامپ دیپلماسی آمریکا را به "طرحی شرم‌آور" برای اخاذی تبدیل کرده است

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ در مراسمی حقوق بشری در دانشگاه "جورج‌تاون" اظهار کرد: ترامپ سرویس خارجی را بدنام کرده و اگر بخواهیم راستش را بگوییم به ماموران سرویس خارجی که شجاعانه و با از خودگذشتگی خدمت می‌کنند، از پشت خنجر زده است. آنان اکنون در هیاهوی سیاست خارجی گیر افتاده‌اند. وی افزود: دونالد ترامپ دیپلماسی آمریکا را به طرحی برای اخاذی تبدیل کرده است. کلینتون درباره مساله استیضاح ترامپ نیز اظهار کرد، استیضاح این رییس جمهور "نباید نتیجه‌ای از پیش تعیین شده داشته باشد".چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است. او ضمن تحسین "رهبری با چشم باز" نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگام آمریکا خاطرنشان کرد، اهمیت رهبری زنان در این است که حقوق بشر، عدالت و صلح را بهبود می‌بخشند. وی ادامه داد، تصمیم پلوسی برای تحقیقات درباره ترامپ "بر مبنای مدارکی صورت گرفته که حاکی از پشت کردن او به تعهداتش برای حمایت از قانون اساسی و حفاظت و دفاع از کشور هستند". وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: حالا متاسفانه می‌دانیم دونالد ترامپ چه کسی است. می‌دانیم که او "تاجری فاسد" بوده که مردم را فریب داده است. می‌دانیم که او و کمپینش دشمنان خارجی را به دست بردن در انتخاباتمان دعوت کرده و در مسیر عمل وظایف ریاست جمهوری‌اش با ارجح دانستن منافع شخصی و سیاسی خود نسبت به منافع مردم آمریکا، همه ما را در خطر قرار داده است. اظهارات کلینتون درباره ترامپ با واکنش خاصی از سوی جمعیت حاضر روبه‌رو نشد اما صحبت‌هایش درباره پلوسی و ماموران سرویس خارجی با تشویق حضار همراه شد.وی افزود: در نهایت مساله دونالد ترامپ نیست، بلکه ما هستیم. مساله هویت ما به عنوان یک ملت است. تاریخ در حال نوشته شدن است و جهان و فرزندانمان ما را تماشا می‌کنند.

جانسون: استعفا نخواهم داد

بوریس جانسون در پاسخ به این که آیا قصد دارد از سمتش استعفا دهد تا زیر بار اجبار برای درخواست اعمال تاخیر در ضرب‌الاجل بریگزیت نرود با دادن پاسخ منفی گفت: خیر. من وظیفه دارم که حزبم و کشورم را در این زمان سخت رهبری کنم و به این وظیفه خود ادامه خواهم داد. من معتقدم که اکنون مسئولیت انجام این کار بر دوش من است. او تاکید کرد، حتی اگر که نتواند به توافقی برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا دست پیدا کند همچنان به نخست وزیری خود ادامه خواهد داد و معتقد است که تنها دولت محافظه کار او است که می‌تواند بریگزیت را درست در تاریخ ۳۱ اکتبر صرف نظر از هر اتفاقی عملیاتی کند. بوریس جانسون می‌خواهد در ابتدای کنفرانس سالانه حزبش در شهر منچستر در شمال انگلیس اعضای این حزب را در راستای عمل به وعده‌اش برای اجرایی کردن بریگزیت تا آخر ماه اکتبر چه با توافق چه بدون توافق بسیج کند. با این حال در این مسیر موانعی وجود دارد از جمله قانونی که بوریس جانسون از آن به عنوان "قانون تسلیم" یاد می‌کند؛ این همان قانونی است که پارلمان انگلیس تصویب کرد تا از طریق آن نخست وزیر این کشور را مجبور به درخواست برای به تعویق انداختن بریگزیت در صورت عدم حصول توافقی بر سر آن با بروکسل تا تاریخ ۱۷-۱۸ اکتبر کند. جانسون در صحبتهایش از توضیح درباره این که چطور می‌خواهد با دور زدن این قانون وعده‌اش را برای اجرایی کردن بریگزیت عملیاتی کند خودداری کردبا این حال جانسون به بی.بی.سی گفت: مردم می‌توانند حس کنند که این کشور دارد به یک لحظه سرنوشت‌ ساز مهم نزدیک می‌شود و ما باید به کار خود ادامه دهیم و باید که بریگزیت را در تاریخ ۳۱ اکتبر آتی عملیاتی کنیم. من می خواهم به کارم ادامه دهم و به آن عمل کنم. قانونگذاران مخالف دولت انگلیس شدیدا از بوریس جانسون به خاطر به کار بردن لفظ "قانون تسلیم" انتقاد کرده و می‌گویند این ادبیات باعث دامن زدن هر چه بیشتر به شکاف و اختلاف در انگلیس خواهد شدجانسون عنوان کرد، او همچنان امید دارد به این که "توافقی خوب" برای بریگزیت حاصل کند اما نمی خواهد وانمود کند که دستیابی به این توافق آسان است. وی افزود: مطمئنا این درست است که دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هم نمی‌خواهند این مساله همین طور کش پیدا کند و آنها نمی‌خواهند که بریتانیا در این وضعیت برزخی، بیرحمانه و عصیانی در این اتحادیه باقی بماند در حالی نمی خواهد به همکاری به شیوه‌ای که آنها می‌پسندند هم ادامه دهد. این یک دیدگاه غالب در اتحادیه اروپا است که اکنون زمان حرکت به سمت جلو فرا رسیده است.

ترامپ: آمریکا هرگز تا این حد در خطر نبوده است

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که به دنبال جنجال‌ها بر سر تماس تلفنی‌اش در اواخر ماه ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین و درخواست از این رییس جمهور برای انجام تحقیقاتی علیه رقیب انتخاباتی ترامپ تحت فشار قرار دارد، در ویدئویی که در توییتر خود منتشر کرد، اظهار کرد، دموکرات‌ها حقوق آمریکایی را تهدید می‌کنند. وی افزود: دموکرات‌ها می‌خواهند سلاح‌ها، خدمات درمانی، رای و آزادیتان را از شما بگیرند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ ادامه داد: هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. کشورمان هرگز این چنین در خطر نبوده است. خیلی ساده است. آن‌ها سعی دارند من را متوقف کنند چون من برای شما می‌جنگم و هرگز اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد. کمیته‌های کنگره که در حال انجام تحقیقات استیضاح ترامپ هستند، به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دستور داده‌اند که اسناد مربوط به اوکراین را ارائه کند. این کمیته‌ها همچنین قرار است گفتگوهایی را با پنج‌ تن از مقامات وزارت امورخارجه انجام دهند که روند آن در روزهای پیش‌ رو آغاز خواهد شد.

کد خبر 391436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.