بازسازی موزه تاریخ طبیعی هلند

سرانجام پس از یک سال تلاش مداوم معماران و طراحان برای بازسازی موزه تاریخ ناتورالیس لیدن، شهری دانشگاهی در استان هلند جنوبی و در نزدیکی لاهه، ساختمانی پایدار و آینده‌نگر به وجود آمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه تاریخ ناتورالیس که یکی از موزه‌ها و مراکز پژوهشی با ارزش در سراسر کشور هلند به شمار می‌رود، اخیرا در شهر لیدن به روی عموم مردم باز شده است. گروهی از معماران اهل روتردام، از کلانشهرهای هلند، مسئولیت طراحی و بازسازی موزه شهر لیدن را به عهده گرفتند و در ساختمان جدید از لامپ‌های صددرصد ال‌ای‌دی، پنل‌های خورشیدی، پشت بام‌های مملو از گیاه و یک سیستم کنترل آب‌وهوایی بسیار کارآمد بهره گرفتند تا آینده‌ای پایدار را برای موزه طبیعی ناتورالیس رقم بزنند. علاوه براین، در طراحی جدید فضای بیشتری به مراکز پژوهشی اختصاص داده شده است به طوری که از این پس، بیش از ۲۰۰ محقق می‌توانند در این مکان به انجام مطالعات و پژوهش‌های مختلف در جهت حل مسائل مهم جهانی نظیر تغییرات اقلیمی، کاهش تنوع زیستی و چالش‌های تامین غذا بپردازند.

موزه تاریخ ناتورالیس لیدن که در سال ۱۸۲۰ به عنوان موزه‌ای برای نمایش آثار هنری طبیعی تاسیس شد، پس از گذشت سال‌های متمادی به مکانی تبدیل شد که در آن بیش از ۴۲ میلیون اثر هنری، از حشرات و فسیل‌ها گرفته تا انواع مختلفی از کتاب‌ها و عکس‌های قدیمی، نگهداری می‌شود. ساختمان قبلی موزه مساحتی برابر با ۱۸ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده بود که معماران در طراحی جدید و بازسازی این مکان باارزش ۲۰ هزار مترمربع دیگر فضا به آن افزودند.

در حال حاضر ساختمان اصلی موزه طبیعی ناتورالیس تمام بخش‌های مختلف ساختمان، یعنی مراکز پژوهشی و موزه را با هم در زیر یک سقف مشترک پوشش داده است. ساختمان‌های قدیمی و بخش‌های جدید ساخته شده از طریق یک تالار بزرگ، با نمایی بسیار زیبا از جنس بتن سفید و شبیه به کندوی زنبور عسل به هم مرتبط می‌شود. فضای منحصر به‌فرد داخلی نیز پوشیده از شیشه شفاف است که نور خورشید را از خود عبور می‌دهد و دفاتر اداری موزه را به ساختمان جدید و آزمایشگاه‌های پژوهشی مرتبط می‌کند.

علاوه‌بر وجود لامپ‌های صددرصد ال‌ای‌دی، پنل‌های خورشیدی، پشت بام‌های مملو از گیاه و یک سیستم کنترل آب‌وهوایی بسیار کارآمد که پایداری را برای موزه تاریخ ناتورالیس لیدن به ارمغان می‌آورد، استفاده از رنگ طبیعی برای زیباسازی نقاط مختلف ساختمان، طول عمر ساختمان را تضمین می‌کند. معماران  در احداث این ساختمان موزه از سنگ طبیعی، چوب درخت بلوط، بتن، شیشه و فولاد بهره گرفته‌اند تا با توسعه نوعی پتینه، گذر زمان را به بازدیدکندگان یادآوری کنند.

کد خبر 391419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.