شرایط حضور مشمولان سربازی در پیاده روی اربعین

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص شرایط حضور مشمولان سربازی، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه و دارندگان برگه آماده به خدمت سربازی در سفر زیارتی کربلا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی ظهر امروز یکشنبه هفتم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خروج از مرزهای چهارگانه شلمچه، چذابه، خسروی و مهران برای سفر اربعین حسینی تنها با داشتن گذرنامه معتبر امکان پذیر است و گذرنامه باید سه ماه فرصت انقضا داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه زائران باید گذرنامه خود را همراه داشته باشند، ادامه داد: متاسفانه مواردی دیده شده که افراد به دلیل سهل انگاری و یا به طور عمدی گذرنامه فرد دیگری را با خود می برند و در مرز گرفتار می شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: افراد بدون گذرنامه برای سفر اربعین اقدام نکنند زیرا تحت هیچ شرایطی امکان عبور از مرز بدون گذرنامه وجود ندارد و از سوی دیگر طرف عراقی نیز به شدت برخورد می کند.

وی افزود: گذرنامه زائران باید دارای مهر خروج از کشور باشد.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی اعزام به عتبات عالیات، ارائه تسهیلات و  امکان استفاده از بیمه، ثبت نام زائران در سامانه سماح ضروری است زیرا اگر فردی در این سامانه ثبت نام نکرده باشد در صورت وقوع حادثه امکان استفاده از مزایای بیمه را ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه گذرنامه موقت زائران تا پایان صفر منقضی می شود، گفت: با توجه به تراکم زیاد و درخواست زائران؛ صدور گذرنامه موقت طی دو روز آینده به استانها ابلاغ می شود. مراحل صدور این گذرنامه رایگان است و در جهت کاهش مدت زمان انتظار زائران صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: زائران برای دریافت گذرنامه موقت به پلیس +۱۰ مراجعه کنند. پلیس +۱۰ در تا انتهای شب و روزهای تعطیل پاسخگوی مراجعه کنندگان برای دریافت گذرنامه موقت است.

سردار معصوم بیگی افزود: افرادی که به دلایلی  ممنوع الخروج هستند، این ممنوعیت شامل سفر اربعین نیز می شود.

فرمانده انتظامی استان راجع به شرایط اتباع خارجی برای شرکت در پیاده روی اربعین، گفت: اتباع خارجی علاوه بر داشتن روادید مهاجرت باید روادید خروج و مراجعت را نیز دریافت کنند.

اتباع خارجی غیر مجاز اجازه خروج از کشور را ندارند

وی ادامه داد: اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر و افراد مشمول طرح خانواری جهت دریافت مجوز  برای اعزام به اربعین به دفاتر خدمات اقدامات و اشتغال مراجعه کنند.

سردار معصوم بیگی افزود: اتباع خارجی غیر مجاز اجازه خروج برای شرکت در راهپیمایی اربعین را ندارند.

وی تصریح کرد: زائرانی که قصد سفر با خودروی شخصی دارند باید به گمرک و کانون ایرانگردی و جهانگردی مراجعه کنند. با وجود این پلیس به لحاظ  ایجاد شدن ترافیک و کمبود جایگاه سوخت در مسیر تردد و کشور عراق، سفر با خودروی شخصی را توصیه نمی کند.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: خروج زائران اربعین از هر مسیری به غیر از مرزهای چهارگانه، نا امن است.

شرایط حضور مشمولان سربازی در پیاده روی اربعین

سردار معصوم بیگی با اشاره به شرایط مشمولان سربازی برای شرکت در پیاده روی اربعین، گفت:  کلیه مشمولان دانش آموز، دانشجو، طلاب و دارندگان برگه آماده به خدمت بدون غیبت یا غایب می توانند از امروز تا ۱۰ آبان ماه برای دریافت مجوز خروج از کشور به درگاه الکترونیکی www.epolice.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد:همه مشمولان غیر غایبی که تمایل به شرکت در پیاده روی اربعین دارند نیز می توانند بدون پرداخت وثیقه مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

وی افزود: مشمولان واجد شرایط قانون جریمه که حداقل نیمی از جریمه را پرداخت کرده و اقساط معوقه ندارند نیز می توانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه دارندگان معافیت موقت پزشکی و کفالت نیز تا یک ماه قبل از اتمام معافیت موقت می توانند برای خروج از کشور اقدام کنند، گفت: افرادی که دارای کارت پایان خدمت وظیفه هستند و در شرایط مشمول قرار دارند نیز باید کارت پایان خدمت هوشمند دریافت کنند تا امکان خروج  از کشور داشته باشند.

سردار معصوم بیگی به زائران اربعین توصیه کرد: برای ثبت نام در سامانه سماح به سایتهای جعلی مراجعه نکنند و هر گونه اطلاعات را از منابع موثق دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان دریافت ارز از مراجعه به دلالان مرزی و خیابانی خودداری کنند، افزود: مسافران برای دریافت بلیط به دفاتر مجاز مراجعه کنند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: زائران از سفر در روزهای نزدیک به اربعین به دلیل ازدحام  خودداری کنند .  

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر لزوم استفاده از کمربند توسط زائران هنگام تردد با خودروی شخصی یا نقلیه عمومی، تصریح کرد: زائران در جاده های دوطرفه از ارتکاب به تخلفات حادثه ساز جدا خودداری کنند.

وی اضافه کرد: زائران در صورت فقدان گذرنامه یا بروز هر گونه مشکل به کنسولگری ها مراجعه کنند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و پانصد هزار نفر در کشور در پیاده روی اربعین شرکت کردند، گفت: ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و پیش بینی می شود امسال بیش از سه میلیون نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

کد خبر 391418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.