کنری وورف؛ پویاترین محله لندن

"کنری وورف" یکی از محله‌های پرجنب و جوش شرق لندن است که طراحی آن متناسب با نیازهای شهروندان انجام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از نواحی تجاری مرکزی موجود در شرق لندن "کنری وورف" است که در آن برج‌ها و آسمان‌خراش‌های گوناگون و بسیاری به چشم می‌خورد. مجموعه North Quay که از جمله مراکز مالی مهم انگلستان به حساب می‌آید در این بخش قرار دارد. این مجموعه با فراهم آوردن منطقه عمومی پر جنب و جوش، وظیفه مهمی در برقراری ارتباطات موثر شهری برعهده دارد.

این مجموعه چند کاربری دارای چهار ساختمان دو طبقه است که شامل دو برج مسکونی، یک هتل و برج آپارتمان خدماتی و یک دفتر اداری می‌شود. هر یک از این بناها دارای یک محیط عمومی دوسطحی منحصر به فرد هستند. این تقسیم‌بندی‌های برنامه‌ریزی شده، رویکردی انعطاف‌پذیر برای ایجاد هماهنگی و همگامی میان وظایفی به وجود می‌آورد که هر یک از ساختمان‌ها اجرای آن را برعهده دارد. علاوه بر این با وجود عملکردهای متفاوت و آزادانه، هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند به صورت مستقل عمل کنند و اجازه پاسخگویی سریع به شرایط بازار و وفق یافتن بر اساس آن را دارند.

به منظور استفاده بهینه از تمامی جزئیات مناظر اطراف، بردن بهره کافی از نور روز و داشتن چشم‌انداز مناسب، چهار ساختمان موجود در این مجموعه در اطراف یک میدان جنوبی ساخته شده‌ است. برای جلوگیری از نفوذ سر و صدای موجود در خیابان مرکزی "آسپن" به شمال مجموعه نیز در اطراف این ساختمان‌ها فضای سبز گسترده‌ای ایجاد شده است که علاوه بر ایجاد حائلی در برابر عبور صدا، یک مسیر سبز اختصاصی برای دوچرخه‌سواری و خدمات‌رسانی وسایل حمل و نقل عمومی نیز به حساب می‌آید.

این فضای عمومی که در میان یک تفرجگاه ساحلی قرار دارد و با وجود کاشت درخت‌های گوناگون و نصب نیمکت‌های بسیار به منطقه‌ای پویا و  پر جنب و جوش تبدیل شده است، یک محور پیاده‌روی شرقی غربی موازی است و یک مسیر ارتباطی عمودی از جنوب به شمال ایجاد می‌کند که امکان مسیریابی عادی و راحت‌ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مسیر که به حصارهای شمالی جاده آسپن و ریل‌های راه‌آهن منتهی می‌شود، راه‌های ارتباطی میان ایستگاه راه‌آهن پر تردد داکلندز (DLR) و بزرگراه پاپلار را بهبود بخشیده است.

از سوی دیگر این مسیر پیاده‌روی که از مقابل فضاهای عمومی هر چهار ساختمان عبور می‌کند، از سمت جنوب نیز به خط ریلی Crossrail متصل شده است. هر یک از فضاهای عمومی این ساختمان‌ها دارای یک سالن بزرگ یکپارچه و دارای طاق‌های آجری قوس‌دار و سقف‌های بتونی موج‌دار است که فضایی با حداکثر انعطاف‌پذیری و سازگاری را به وجود آورده است. این فضاها دارای مغازه‌های خرده‌فروشی مختلف برای تهیه مایحتاج ساکنان هستند و همگی نمایی شفاف و همه‌جانبه از سراسر محیط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کد خبر 391411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.