شاخص کل بورس امروز ۷ مهرماه کاهشی شد

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند افزایشی به خود گرفته بود در ساعت ۹ و پنج دقیقه کاهشی شد، در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه افزایش نامحسوسی را تجربه کرد اما در نهایت با یک هزار و ۶۷۷ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز یکشنبه _ششم مهرماه_ معامله‌گران بورس بیش از هشت و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۳۸ هزار نوبت معامله و به ارزش سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بر این اساس، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش یکهزار و ۶۷۷ واحد به رقم ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

شاخص کل بامعیار هم وزن امروز ۲۰۲ واحد رشد کرده و به رقم ۹۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید و نیز ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک میلیون و ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴۷۶ واحد افت کرده و به رقم ۸۵ هزار و ۵۳۶ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم وزن ۱۳۵ واحد رشد کرده و به رقم ۶۳ هزار و ۳۵ واحد رسید و شاخص آزاد شناور با کاهش هزار و ۶۳۶ واحد به رقم ۳۶۹ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش هزار و ۷۷۱ واحد به رقم ۲۳۱ هزار و ۹۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با کاهش هزار و ۴۳۹ واحد به رقم ۶۴۸ هزار و ۸۲ واحد رسید.

امروز نماد نفت سپاهان بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشته و نماد گروه مپنا معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی پردیس، ‌ملی صنایع مس ایران، تاپیکو و پالایش نفت تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده امروز مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم ۵۱۸ ریال، بانک صادرات ۵۹۰ ریال، بانک اقتصاد نوین ۴۵۶۵ ریال و نماد شرکت‌های سایپا، داروسازی زهراوی، فولاد مبارکه اصفهان، گلتاش و بانک پاسارگاد بوده‌اند.

کد خبر 391410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.