کاهش ۱۷ درصدی حوادث آتش‌سوزی در بیرجند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: حادثه حریق در سال گذشته ۵۷۵ مورد بوده و امسال ۴۷۶ مورد حادثه حریق بوده که در مجموع ۱۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، علی حسینی با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای نجات هموطنان خود اقدام می‌کنند، اظهار کرد: آتش‌نشانان در شغل خود هر خطری را به جان می‌پذیرند و ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی دارند.

وی با بیان اینکه روز آتش‌نشانی روز تجلی ایثار و ایمان سربازان عرصه کار و تلاش است افزود: حوزه عملیات، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقطه سازمان آتش نشانی است و از هفتم مهرماه سال گذشته تا هفتم مهرماه امسال یک‌هزار و ۵۶۴ ماموریت برای حریق و حادثه در استان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از کاهش تعداد حادثه حریق در استان خبر داد و اضافه کرد: حادثه حریق در سال گذشته ۵۷۵ مورد بوده و امسال نیز ۴۷۶ مورد حادثه حریق بوده که در مجموع ۱۷ درصد کاهش داشته است.

حسینی عنوان کرد: حوادث در استان امسال یک‌هزار و ۸۸ مورد بوده که هشت درصد افزایش داشته است این حوادث در داخل شهر یک‌هزار و ۳۴۸ مورد بوده و نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش داشته و حوادث خارج از محدوده شهر ۲۱۶ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: خودروهای آتش‌نشانی از عمر بالایی برخوردار است و بالای ۵۰ درصد خودروها مستهلک بوده و برای پوشش حوادث خارج از محدوده شهری نیاز به خودروهای جدیدتری است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند یادآور شد: برای تجهیز هر خودروی سنگین آتش‌نشانی به طور متوسط سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در مجموع برای شش ایستگاه آتش‌نشانی بیرجند شش خودرو نیاز داریم.

حسینی ادامه داد: میانگین زمان رسیدن خودروهای آتش‌نشانی به محل حادثه دو دقیقه و ۵۹ ثانیه است که نسبت به سال گذشته هفت صدم درصد، زمان رسیدن به محل حادثه کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ نفر بر اثر حوادث جاده‌ای و حریق کشته شدند که امسال این تعداد به ۱۳ مورد رسیده و تعداد مصدومان در حوادث سال گذشته نیز ۱۱۹ نفر بوده و امسال با افزایش ۳۴ درصدی، تعداد مصدومان به ۱۸۲ نفر رسیده است.

کد خبر 391407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.