با عضویت رئیس شورای عالی استان‌ها در شورای عالی آب موافقت شد

 مدیر کل امور مجلس شورای عالی استان‌ها با اشاره به طرح اصلاح ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی گفت: به مجلس پیشنهاد کردیم رئیس شورای عالی استان‌ها به عنوان عضو شورای عالی آب تعیین شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، مهدی درویشی از بررسی دو طرح پیشنهادی شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: طرح اصلاح ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی نخستین طرحی بود که در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در شهرها و روستاها مسئله بحران آب است، افزود: این امر ناشی از کاهش سرانه بارشی و کاهش سطح منابع زیرزمینی، توزیع نامتناسب منابع و الگوهای ناصحیح بهره‌برداری است به همین دلیل در شورای عالی استان‌ها با بحث و برنامه‌ریزی اصولی منطبق با شناخت صحیح از وضعیت شهر و روستاهای کشور به منظور اعمال روش‌های مدیریتی و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود و لزوم ارتقا سطح آگاهی مردم و ترویج الگوی اصلاح مصرف؛ استفاده پایدار از منابع آب را در شورای عالی استان‌ها دنبال هستیم.

مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان‌ها گفت: به همین دلیل پیشنهاد کردیم در این طرح رئیس شورای عالی استان‌ها به عنوان عضو شورای عالی آب تعیین شود همچنین طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با موافقت کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهادی است که در راستای تمرکززدایی عمل می‌کند، تصریح کرد: این نهاد وظایف مهمی در برنامه و بودجه شهرستان دارد و از طرف دیگر شورای شهرستان هم نهاد فرادستی است که متشکل از نمایندگان محلی هستند که آشنایی عمیق با معضلات و ظرفیت‌های هرشهرستان، بخش‌ها و روستاها دارند.

درویشی با تاکید بر اینکه پیشنهاد عضویت رئیس شورای اسلامی شهرستان و نماینده شورای شهرستان در شورای اسلامی استان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان را ارائه کردیم تا بتوانند با توجه به شناختی که از معضلات در تخصیص صحیح بودجه به شهرستان‌ها گام‌های مثبتی بردارند و  این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد موافقت قرار گرفت.

وی در پایان افزود: تاکنون ۹ طرح شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که چهار طرح آن در کمیسیون‌های تخصصی مورد موافقت قرار گرفته است و مابقی طرح‌ها در دستور کار قرار دارند.

کد خبر 391400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.