برگزاری اجلاس و مدل شبیه‌سازی شده سازمان اقتصادی اکو

مشاور بین‌الملل شهردار مشهد از میزبانی این شهر برای اجلاس و مدل شبیه سازی سازمان همکاری اقتصادی اکو در روزهای ۱۰ تا ۱۲ مهرماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین کشیری اظهار کرد: مشهد در روزهای دهم تا دوازدهم مهر ماه، میزبان اجلاس و مدل شبیه سازی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با حضور سفرا، نمایندگان دیپلماتیک، دانشجویان نخبه و منتخب در رشته‌های روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، حقوق بین‌الملل، گردشگری، زبان انگلیسی و ... از سراسر کشور است.

وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاس، این است که در حوزه دیپلماسی عمومی و محورهای مربوط به معرفی مشهد در حوزه گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملی بتوانیم چند کارگروه برگزار کنیم، همچنین با حضور اساتید برجسته به بحث و بررسی پیرامون این موضوعات بپردازیم.

مشاور بین‌الملل شهردار مشهد تصریح کرد: علاوه بر این درصدد هستیم میزبانی اجلاس جوانان جهان را در مشهد به عهده بگیریم و قرار است این میزبانی به عنوان بستری برای آن رویداد بزرگ باشد.

وی گفت: در این اجلاس میهمانانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، ژاپن حضور خواهند داشت و دانشجویان منتخب در یک روز نقش وزرای خارجه کشورهای اکو را مورد بررسی و شبیه سازی قرار می‌دهند.

کشیری خاطرنشان کرد: این اجلاس با سخنرانی «سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران» چهارشنبه آغاز خواهد شد.

کد خبر 391393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.