توجه به معلولان نباید به مراسم و روزهای ویژه محدود شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید تکریم از معلولان را به مناسبت‌ها موکول کرد، مدیریت شهری نسبت به تمام اقشار جامعه شهروندی مسئولیت دارد و باید انجام تکالیف قانونی را در راستای رفاه بیشتر تمام شهروندان به کارگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی با حضور در برنامه هفته جهانی ناشنوایان که با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و انجمن مهر سخن برگزار شد، اظهار کرد: رسیدگی به وضع جامعه کم‌شنوا و ناشنوا برای مدیریت شهری مهم است و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری مراسم تجلیل از افراد درگیر با معلولیت قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به درگیر بودن دومیلیون و ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهان با مسائل معلولیت، تصریح کرد: ما موظفیم به حقوق این شهروندان توجه کنیم و نباید تنها به برگزاری چند مراسم و برنامه در تجلیل از جامعه درگیر با معلولیت و به ویژه جامعه کم شنوا و ناشنوا بسنده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید تکریم از معلولان را به مناسبت‌ها موکول کرد، گفت: مدیریت شهری نسبت به تمام اقشار جامعه شهروندی مسئولیت دارد و باید انجام تکالیف قانونی را در جهت رفاه بیشتر تمام شهروندان بکار گیرد.

نصر اصفهانی افزود: برگزاری مراسم نمادین، یادآوری غفلت ما از بخشی از جامعه است و این بخش از جامعه باید در تمام موقعیت‌های زمانی و مکانی در شهر حضور پررنگ داشته باشند و با حداقل مشکل در شهر تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه کم شنوا و ناشنوا با مشکلات عدیده‌ای در برقراری ارتباط مواجه هستند، تصریح کرد: اگر چه برای تسهیل حضور آنها در شهر نیاز به مناسب سازی ویژه نیست اما برای مناسب‌سازی حمل ونقل عمومی آنها باید اقدامات اساسی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تلاش شورای شهر و مدیریت شهری در زمینه حل مشکلات معلولان به شکل منطقی، خاطرنشان کرد: امیدواریم که جامعه کم شنوا و ناشنوا از طریق سمن‌های مربوطه فعالیت و حضور پررنگی در جامعه داشته باشند و مطالبات خود را پیگیری کنند تا به هم افزایی بیشتر مسئولان و عموم مردم در آگاهی بخشی توجه به نیازهای ویژه این افراد کمک شود.

کد خبر 391378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.