ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها در اهواز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: ساماندهی دستفروشان و وانت بارها، رفع مشکلات بازارچه‌های محلی در راستای ایجاد رضایت شهروندان در اولویت برنامه قرار گرفته است.

بابک ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه قابل انکار نیست بنابراین راهبرد حذف دستفروشان منطقی و متناسب با واقعیت‌های جامعه و نگاه مدیریت شهری نیست، اظهار کرد: با معضلات اجتماعی باید با نگاه آسیب شناسانه روبه رو شد.

وی افزود: حفظ نظم، ایجاد امنیت روانی و ارتقاء زیبایی بصری مطالبه شهروندان است و نمی‌توان نسبت به بی‌نظمی، آشفتگی و سد معابر شهری بی تفاوت بود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز ادامه داد: برای ساماندهی دستفروشان علاوه بر اینکه نظم شهر باید حفظ شود چرخه اقتصادی این بخش از جامعه نیز نباید دچار آسیب جدی شود.

وی گفت: گام نخست ساماندهی از هسته مرکزی شهر اهواز در منطقه یک یعنی خیابان سلمان فارسی (نادری )، خیابان امام و بازار امام آغاز خواهد شد و دستفروشان به جنب بیمارستان حضرت زهرا (س) منتقل می‌شوند.

ربیعی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی، راهنمایی رانندگی و خدمات شهری هستیم، خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی علاوه بر آسیب شناسی و برطرف کردن نواقص و مشکلات شب بازارها، سعی می‌کنیم در مناطق هشتگانه محل های مناسبی برای کسب و کار آنان فراهم کنیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های امروز برخورد با افرادی است که سد معبر می‌کنند البته در این موضوع بیشتر وانت بارها در شریان‌های اصلی ارتباطی شهر موجب نارضایتی شهروندان شده‌اند که ساماندهی و جمع آوری وانت بارها با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: برنامه‌های تدوین شده با استفاده از تجارب سایر کلانشهرها و بهره گیری از نظرات نخبگان در دست اقدام است و شهروندان اطمینان داشته باشند که با نگاه شهروند محوری در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را حلقه گمشده مدیریت در سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز دانست و گفت: در اولین فرصت بسته‌های سرمایه گذاری را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت، توان و اتکا بخش خصوصی، بسیاری از پروژه های عمرانی را با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز کنیم.

ربیعی با اشاره به سامانه ارائه خدمت در گستره بازارچه‌های محله‌ای گفت: تا چند ماه آینده با بررسی وضعیت موجود بازارچه‌های محله‌ای، نسبت به رفع مشکلات، ترمیم و بازسازی این بازارچه‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص کارکرد و عملکرد بازارچه‌های محلی از طریق سامانه ۱۳۷ به سازمان انتقال دهند.

کد خبر 391371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.