آمار بازماندگان از تحصیل‌ رو به کاهش است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در میزان ثبت‌نام دوره ابتدایی پوشش ۱۰۰ درصدی داریم همچنین نهضت سوادآموزی با طرح‌های مختلف در جذب بازماندگان از تحصیل اقدام می‌کند.

به گزارش ایمنا، زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: آمار هر ساله دانش‌آموزان و میزان ورودی‌ها به کلاس اول را هر ساله از سازمان ثبت احوال و اسناد کشور دریافت می‌کنیم. که بر اساس این آمار و میزان ثبت نامی‌ها در دوره ابتدایی پوشش ۱۰۰ درصدی در این دوره داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این آمار معمولا بازمانده از تحصیل‌ها در طول دوران تحصیل اقدام به ترک تحصیل می‌کنند و این ترک تحصیلی‌ها بیشتر در مناطق محروم و از خانواده‌هایی هستند که امکان ادامه تحصیل فرزندانشان به هر دلیلی برایشان وجود ندارد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد در خصوص بازگشت به جرخه تحصیل این دانش‌آموزان افزود: خوشبختانه نهضت سواد آموزی با طرح‌های مختلف اقدام به جذب افراد بازمانده از تحصیل‌ می‌کند و در کلیه روستاها و شهرستان‌ها روش یک دانش‌آموز با یک مربی را راه‌اندازی می‌کند به همین دلیل آمار بازمانده از تحصیل ما به شدت رو به کاهش است.

وی در خصوص شیوه برخورد با مدارسی که برای ورد دانش آموزان تست هوش برگزار می‌کنند، گفت: برگزاری تست هوش و هرگونه آزمون برای جذب دانش‌آموزان در مدارس دولتی ممنوع است و در صورت مشاهده این موضوع  باید گزارش شود تا بررسی لازم صورت بگیرد.

به نقل از خبرگزاری میزان، مظفر تصریح کرد: بر اساس آیین نامه‌های مصوب اجرایی شورای آموزش و پرورش برگزاری آزمون و تست هوش در مدارس دولتی ممنوعیت دارد و در مدارس تیزهوشان در چارچوب قوانین امکان‌پذیر است.

کد خبر 391350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.