مرگ کودک ۳ساله درمیان شعله‌های آتش/ آلودگی‌ رودخانه‌های شمال کشور کذب است

خبر خوش برای معلمان حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی، مرگ تلخ زن جوان در اتاق عمل، ایجاد ۱۴۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان، بیماری‌های قلبی اولین عامل مرگ و میر، تکذیب آلوده بودن آب رودخانه های شمال از سوی نماینده آمل و مرگ کودک ۳ساله درمیان شعله‌های آتش عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ احمد انواری جانشین انتظامی شهرستان همدان ازمرگ یک پسربچه ۳ ساله در اثر آتش سوزی در حوالی یکی از روستاهای شهر همدان خبر داد و گفت: در ساعت ۱۷:۲۰ روز گذشته خبر آتش سوزی ۲ چادر اسکان و مرگ یک کودک ۳ ساله در حوالی روستای "امزاجرد" به مرکز فوریت‌های پلیس اعلام و بلافاصله اکیپ گشت انتظامی کلانتری ۱۸ جورقان عازم محل حادثه شد.

وی گفت: پس از حضور ماموران و بررسی‌های مقدماتی مشخص شد، تعدادی کارگر فصلی از اهالی سرپل ذهاب در این منطقه و در کنار زمین‌های کشاورزی، همراه با خانواده خود در درون چادر زندگی می‌کنند که یکی از چادرها در اثر شعله آتش پیک نیک دچار آتش سوزی شده و در این بین یک پسر بچه ۳ ساله در میان شعله‌های آتش گرفتار شده و متاسفانه جان خود را از دست داده است.

وی در ادامه افزود: تحقیقات مقدماتی حاکی از این است که ظاهرا شعله پیک نیک در داخل چادر شعله ور شده و ۲ چادر کنار هم کاملا در آتش سوختند که در این بین کودک ۳ ساله دچار سوختگی شده و جان خود را از دست داده است.

استخدام بخشی از معلمان حق التدریسی و مربیان مقطع پیش دبستانی

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهار کرد: در جلسه امروز صبح فراکسیون مستقلان وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی مشکلات این وزارتخانه حضور یافت.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش بر این باور است که معلمان رکن مهمی در کشور هستند و باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های معیشتی آنها برطرف شود.

لاهوتی بیان کرد: آقای حاجی میرزایی در جلسه امروز تأکید داشتند که باید قبل از ارائه لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت آیین نامه‌ای که در حال تدوین آن هستیم انجام شود تا این رتبه بندی محقق شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی تصریح کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش در میان نمایندگان این وعده را داد که بخشی از نیروهای حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی استخدام خواهند شد، وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود معتقد بود که کیفیت آموزش و پرورش قابل قبول نیست و باید ارتقا پیدا کند.

ایجاد ۱۴۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان

حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد از ابتدای امسال حدود ۱۴۸ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کار آفرینی و تولید کلید اصلی برای  رفاه و قدرت اقتصادی در کشور است و یک سوم اشتغال ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد بوده است، تصریح کرد: ۲ هزار کارشناس خبره مسلط به ادبیات اشتغال و کارآفرینی با حوزه اشتغال کمیته امداد همکاری دارند.

معاون اشتغال کمیته امداد افزود: سال گذشته از ۴۸۰ هزار شغلی که در کشور ایجاد شده است یک سوم آن توسط کمیته امداد ایجاد شده است که کمیته امداد در این زمینه از تاثیرگذارترین دستگاه‌های کشور بوده است.

۶ داروی تولید داخل رونمایی شد

۶ داروی تولید داخل بیماری های ام اس، دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی رونمایی شد.

با حضور رییس سازمان غذا و دارو در شرکت داروسازی عبیدی از شش داروی تولید داخل در حوزه‌های ام اس، دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی با نام‌های تجاری  جیوماید، نورابکس، نئوراپا، لوتیوا، گلورنتا، الاکوئیت رونمایی شد.

گفتنی است، برخی از این داروها وارد بازار شده و برخی هم طی دو ماه آینده به بازار عرضه می‌شود.

ادعای آلودگی آب‌ رودخانه‌های شمال کشور کذب است

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان محیط‌زیست، گفت: ﻣﺰارع ﭘﺮورش ﻣﺎهی بسیاری در مسیر رودخانه هراز فعالیت می‌کنند، بنابراین اظهارات کلانتری مبنی بر از بین رفتن تمامی موجودات زنده رودخانه‌های شمال کشور در اثر ورود شیرابه پسماندها کذب است.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس سازمان محیط‌زیست مبنی براینکه هیچ رودخانه‌ای در شمال کشور نداریم که موجود زنده داشته باشد، گفت: در مسیر و بستر رودخانه هراز و در مناطق پلور، بندکنار، تکاور، پلمون، گردنک، شنگلده، شاهاندشت، وانا، بایجان، پنج آب، کهرود حوضچه‌های مخصوص پرورش ماهی وجود دارد که از آب این رودخانه استفاده می‌کنند.

استفاده از آب رودخانه هراز در حوضچه‌های پرورش ماهی

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه آلودگی آب‌ رودخانه‌های شمال کشور صحت ندارد، افزود: در بالادست رودخانه و در مناطق مذکور ماهی قزل‌آلا و در پایین دست رودخانه هراز ماهیان گرمابی پرورش داده می‌شود و بزرگترین پرورش ماهیان گرمابی منطقه نیز در محور هراز، محمود آباد آمل و دوراهی شهرک صنعتی آمل احداث شده است که همه آنها از آب رودخانه هراز بدون آنکه تصفیه شود، استفاده می‌کنند. تمامی این حوضچه‌های در مسیر  رودخانه احداث شده و آب پس از ورود به این حوضچه‌های در امتداد رودخانه به جریان می‌افتد.

۷۲درصد تماس‌های آتش نشانی یاسوج مزاحمت تلفنی است

محمد رستمی مدیرعامل سازمان آتش نشانی یاسوج گفت: در صورتی که روزانه ۷۰۰تماس به آتش نشانی یاسوج داشته باشیم حدود ۵۰۰ مورد از این تعداد معادل ۷۲درصد مزاحم تلفنی هستند البته با توجه به فرهنگ سازی‌های صورت گرفته از طریق رسانه‌ها این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

مرگ تلخ زن جوان تهرانی که به خاطر مادر شدن به اتاق عمل رفت

زن ۳۱ ساله تهرانی که در آرزوی مادر شدن بود پس از مراجعه به پزشک‌های مختلف برای درمان نازایی به این نتیجه رسید که زیر تیغ پزشکی برود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ساعت ۱۱ صبح زن جوانی به بیمارستان رفت تا شاید جراحی پزشکی او را به رویای مادر شدنش برساند، اما این زن زیر تیغ بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.

با اعلام این خبر به کلانتری ۱۵۶ افسریه بازپرس جنایی دستور داد تا جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شود تا پس از مشخص شدن علت مرگ تحقیقات پلیسی در اختیار ماموران قرار گیرد.

این هفته درباره اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود

  ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، درباره اعلام پذیرش تکمیل ظرفیت کارشناسی از سوی دانشگاه آزاد گفت: از ۲ سال گذشته اعلام شده که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نمی‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشند و این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که تمام زیرنظام‌های آموزش عالی باید از آن تمکین کنند و دانشگاه آزاد نیز مانند زیرنظام‌های دیگر آموزش عالی است.

به گفته خدایی، تا پایان این هفته جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای تصمیم‌گیری درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود.

بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر

معاون فنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی، بیماری‌های قلبی رتبه اول عامل مرگ در یک سوم کل مرگ و میرها در جهان را به خود اختصاص می دهد، اظهار کرد: همچنین رتبه اول مرگ و میر در ایران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است. در این راستا هدف اصلی از اجرای برنامه مدیریت سکته حاد قلبی با کد ۲۴۷ وزارت بهداشت، کوتاه کردن زمان ارائه خدمت از طریق مدیریت زمان و اصلاح فرایندهای اولیه در جهت افزایش دسترسی به درمان قطعی در بیماران است.

کلاهبردار ۱۶ میلیاردی در بوشهر دستگیر شد

سرهنگ جوشن سهرابی رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که با فروش لاستیک خودرو در بازار اقدام به کلاهبرداری ۱۶ میلیارد ریالی کرده بود خبر داد و گفت: پس از شکایت یک شرکت وارد کننده لاستیک خودرو  با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: فرد کلاهبردار که به عنوان ترخیص کار در یکی از گمرکات استان فعالیت می کرد، پس از انجام مراحل ترخیص ۲ دستگاه کانتینر لاستیک خودرو، قبل از تحویل به شرکت مذکور اقدام به فروش لاستیک ها در بازار کرده و متواری شده بود.

سرهنگ سهرابی گفت: ماموران و کارآگاهان پلیس در یک عملیات هماهنگ و دقیق با تحقیقات میدانی و استفاده از روش های نوین پلیسی این شخص را شناسایی و سپس طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر  کردند.

کد خبر 391349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.